Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa ma czym jeździć, ale może szybko nie być niskopodłogowych wagonów?

infotram
19.02.2019 10:14

Sytuacja zprzetargiem na wagony dla Tramwajów Warszawskich oczywiście martwi nas –powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej dyrektor ZTM WarszawaWiesław Witek.

Ale dodał jednocześnie, że Warszawa ma czym jeździć. Zdrugiej jednak strony Dyrektor ZTM słusznie zauważył, że Konstale kiedyś trzebawymienić. Wisław Witek przypomniał, że PESA złożyła wczoraj odwołanie odwyników przetargu na dostawę nawet 213 wagonów, który wygrał Hyundai. Zobaczymyco z tego wyniknie – skwitował Witek.

Oczywistym jest, że złożone odwołanie można znacznie opóźnićdostawy, o ile ich całkowicie nie zablokuje. Obecnie po stolicy jeździ prawie530 składów tramwajowych, z czego 311 to wagony niskopodłogowe. Gdyby udało siępozytywnie zakończyć przetarg to Tramwaje Warszawskie miałyby 100%niskopodłogowego taboru. Teraz wymiana ta staje pod znakiem zapytania. Zoczywistych powodów musi nastąpić, pytanie tylko jak szybko nastąpi. Terazmusimy czekać na werdykt KIO.

Warto w tym kontekście dodać, że Tramwaje Warszawskie sądrugim co do wielkości przewoźnikiem w Warszawie. W 2018 roku z jego usługskorzystało 24,2% pasażerów (286,5 mln). To ponad 6% więcej niż w roku 2017(+17 mln pasażerów). Obsługują 25 linii. Tabor przewoźnika jest najstarszy i wpewnej części wysokopodłogowy. To uzasadnia szybką jego wymianę.