Warszawa: Łamigłówka drugiej linii
Most Śląsko-Dąbrowski tylko dla komunikacji miejskiej? Auta na sąsiednich Gdańskim i Świętokrzyskim? Takie są pomysły ratusza na jazdę po stolicy podczas budowy metra w latach 2010 –2013. Szczegółowy plan zmian tras autobusowych i tramwajowych podczas kilkunastu etapów budowy drugiej linii metra jest gotowy. W przyszłym tygodniu ma go zaakceptować prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz w czasie narady w licznym gronie wicedyrektorów, prezesów i dyrektorów. –Specjalny zespół przygotował projekt zmian tras z najmniejszymi detalami. Propozycje są daleko idące –przyznaje dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. –Zanim plan wejdzie w życie, każdy pasażer będzie mógł nam zaproponować korekty, np. w Internecie –twierdzi.
Jak zapowiedział koordynator remontów Wiesław Witek, „przekładki”urządzeń podziemnych –m.in. pod Świętokrzyską –mają ruszyć już pod koniec kwietnia. Wykopy pod siedem stacji metra między rondem Daszyńskiego i Dw. Wileńskim zaczną się po wakacjach. Szczegóły w Źyciu Warszawy.