Warszawa: Jakie metro?
Jutro rozstrzygną się losy budowy drugiej linii metra. W cieniu tej inwestycji trwają przygotowania do zakupu 210 wagonów. Globalni producenci taboru stoją już w blokach startowych – pisze Życie Warszawy. Czy siedem stacji między rondem Daszyńskiego i Dw. Wileńskim zbuduje za 4,1 mld zł włosko-tureckie konsorcjum Astaldi i Gulermak? Wiele zależy od jutrzejszego dnia. To wtedy Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzy protesty na wynik przetargu hiszpańskiego Mostostalu Warszawa i China Overseas z Państwa Środka.
Jak się dowiedziało Życie Warszawy, Metro Warszawskie jednocześnie przygotowuje przetarg na 35 nowych pociągów, czyli 210 wagonów. To będzie więc superkontrakt porównywalny z zakupem 186 tramwajów dla Warszawy albo trwającym właśnie przetargiem na 20 szybkich pociągów dla Intercity.