Warszawa: Elektroniczne plansze wprowadzają pasażerów w błąd

infotram
25.03.2010 10:47

Mimo że zamontowane na przystankach w Alejach Jerozolimskich elektroniczne plansze wciąż wprowadzają pasażerów w błąd, Tramwaje Warszawskie chcą kupić kolejne. System Informacji Pasażerskiej miał informować, a zamiast tego wprowadza tylko chaos i zamieszanie. Od samego początku jego istnienia były z nim problemy i po dwóch latach nic się nie zmieniło. Zamontowane na przystankach tramwajowych w Alejach Jerozolimskich elektroniczne tablice dalej wyświetlają nieprawdziwe informacje, a urzędnicy już zamierzają kupić kolejne.
To kolejny przykład na to, jak łatwo wyrzucić w błoto publiczne pieniądze. Za zainstalowanie 26 elektronicznych tablic między przystankami Banacha a Rondem Waszyngtona Tramwaje Warszawskie zapłaciły 8 milionów złotych. Jak się jednak okazuje, wciąż nie działają jak powinny. – To zwykły bubel! Zawsze, gdy patrzę na te plansze, pokazują one inny numer tramwaju niż ten, który stoi na przystanku – ocenia krótko funkcjonowanie systemu jeden z pasażerów Bartosz Saniawski. Taka sytuacja trwa od początku istnienia elektronicznych tablic, mimo to do tej pory Tramwajom Warszawskim nie udało się rozwiązać problemu. – Zleciliśmy wprowadzenie poprawek, ale pamiętajmy, że po Alejach Jerozolimskich praktycznie co minutę jedzie tramwaj, dlatego na tablicach mogą pojawiać się błędy – broni się Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Jak się okazuje mimo wadliwego działania systemu urzędnicy już myślą już o jego rozbudowaniu. – Kiedy tablice pojawią się na większej liczbie przystanków, system zacznie działać sprawniej – zapewnia Powałka.
Czy tak się stanie przekonamy się już niebawem, bo Tramwaje Warszawskie wkrótce ogłoszą przetarg na zainstalowanie podobnych plansz na trasie W-Z i ul. Towarowej.
– To skandal, że przez tyle czasu nie można było doprowadzić tych tablic do porządku! – oburza się Adrian Furgalski, ekspert Zespołu Doradców Gospodarczych 'TOR’. – Istnieje obawa, że jeżeli ten system nie sprawdził się na jednej trasie, to rozszerzenie jego działania na kilku może doprowadzić do jeszcze większego bałaganu. Szczegóły.