Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa: Dlaczego metro dubluje decyzje dla drugiej linii

infotram
26.01.2009 12:33

Ratusz wystąpił o decyzję środowiskową dla drugiej linii metra, choć uzyskał ją już w 2007 roku. Absurd? Urzędnicy tłumaczą to wytycznymi z Brukseli – pisze Życie Warszawy. Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk wystąpił w ubiegłym tygodniu o decyzję środowiskową dla drugiej linii do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Bez tego dokumentu nie można budować ani liczyć na dofinansowanie z Brukseli.
W ramach unijnego budżetu na lata 2007 –2013 Metro Warszawskie może liczyć na fundusze praktycznie tylko na odcinek centralny między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim. Jednak dla niego prawomocna decyzja środowiskowa… czeka od września 2007 roku. Metro Warszawskie ma też decyzję dla odcinka zachodniego (na Bemowo), a w trakcie procedur jest ten wschodni –na Bródno. Skąd pomysł powtarzania czasochłonnych uzgodnień środowiskowych?
–To sprawa czysto formalna. We wnioskach unijnych jest mowa o drugiej linii metra jako całości, bez rozbijania na odcinki. Dlatego potrzebujemy decyzji środowiskowej dla całej linii –odpowiada rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.
Czy miasto nie wplątuje się w ten sposób niepotrzebnie w ryzyko ponownych uzgodnień i protestów, które mogą wstrzymać inwestycję? –Budowa się nie opóźni ani o jeden dzień. W razie protestów wciąż mamy prawomocną decyzję dla odcinka centralnego –uspokaja Malawko.
W połowie lutego Metro ma otworzyć oferty w przetargu na pierwszy odcinek. Nie wiadomo, czy termin nie zostanie przesunięty. Do piątku oferenci zadali 336 pytań, które mogą wstrzymać przetarg. Metro zacznie kursować pod dnem Wisły najwcześniej w 2014 roku. Link do źródła: http://www.zw.com.pl/artykul/244827,328213_Dlaczego_metro_dubluje_decyzje_dla_drugiej_linii.html.