W Warszawie pozostało sześciu graczy

infotram
11.09.2012 14:44
Tramwaje Warszawskie wysłały do sześciu firm zaproszenia do składania ofert w przetargu na zakup 45 dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych, z możliwością ograniczenia tej liczby do 30, w przypadku nieuzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Z przetargu wykluczono poznański Modertrans, a wcześniej także drugiego poznańskiego producenta –FPS. Szacunkowa wartość zamówienia to 450 mln złotych. Termin składania ofert upływa 19 października 2012 roku. Wykonawcy, którzy wykazali spełnianie warunków udziału w postępowaniu i zastali zaproszeni do złożenia oferty:
CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A.
NEWAG S.A. i KONCAR Elektricna Vozila D.D. (konsorcjum)
Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.

ŠKODA TRANSPOTATION a.s.

SOLARIS Bus &Coach S.A.
STADLER Pankow GmbH.
Pierwsze dwukierunkowe wagony dla TW produkuje PESA
Tramwaje dla Warszawy będą całkowicie niskopodłogowe i w pełni klimatyzowane (cześć pasażerska i kabina motorniczego). W każdym z nich znajdą się dwa automaty biletowe oraz monitoring wizyjny obejmujący: całe wnętrze części pasażerskiej, strefę wymiany pasażerów po obu stronach tramwaju i obszar do 60 m od czoła wagonu a także obraz z kamer umieszczonych wewnątrz kabin motorniczego. Nowe wagony będą także wyposażone w nowoczesny System Informacji Liniowej wraz z systemem zapowiedzi głosowych oraz 22-calowymi monitorami LCD dostosowanymi do wyświetlania reklam. Tramwaje będą miały maksymalnie 32,5 m długości, zdolność przewozową co najmniej 200 osób, w tym 28 na miejscach siedzących. Dwa z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy. Będzie tam zainstalowany specjalny fotel dla instruktora nauki jazdy wraz z przyciskiem do hamowania awaryjnego pojazdu.
Rozpoczęcie dostaw planowane jest 15 miesięcy po podpisaniu umowy. Nowe wagony na stołecznych liniach zastąpią najbardziej wyeksploatowane tramwaje serii 13N i 105Na. Szerzej na temat przetargu Tramwajów Warszawskich pisaliśmy tutaj.