Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W wakacje połączenie I linii metra z linią II

infotram
20.06.2013 14:04
Metro Warszawskie przedstawiło plan prac przy połączeniu I i II linii metra, których skutkiem będzie m.in. wyłączenie stacji Centrum i stacji Świętokrzyska na czas wakacji. Pociągi kursować będą na dwóch odcinkach (pętlach): Kabaty – Politechnika oraz Młociny – Ratusz Arsenal. Prace będą przebiegać według następującego planu:  
Połączenie torowe linii I z linią II
Przebudowa układu torowego w rejonie stacji Centrum (tunel B14 I linii) – zakres:
  1. Demontaż dwóch istniejących rozjazdów.
  2. Demontaż części torowiska.
  3. Montaż dwóch rozjazdów i jednej zwrotnicy.
  4. Budowa układu torowego z trzecią szyną.
  5. Przebudowa układu odwodnieniowego.
  6. Przebudowa sieci kanalizacyjnej i oświetlenia.
  7. Zmiana geometrii peronu pasażerskiego oraz służbowego przy torze nr 1.
  8. Wykonanie systemów sterowania ruchem pociągów I i II linii.
Sposób połączenia – stan bez przebudowy: konieczność trzykrotnego zawracania pociągu na I linii metra w celu wjazdu i wyjazdu na/z II linii, konieczność jazdy pociągów w kierunku kolizyjnym co powoduje za każdym razem zatrzymanie ruchu na I linii na jej centralnym odcinku i tym samym przerwanie płynności ruchu.
Sposób połączenia –stan po przebudowie: bezkolizyjne przejazd pociągów między I a II linią, w relacji płd-zach. oraz zach.-płd, z uniknięciem wielokrotnego zawracania i blokowania ruchu na I a tym samym utrzymanie płynności ruchu.
Łącznik I i II linii metraPrzebudowa układu torowego
Połączenie dla pasażerów pomiędzy I a II linią
Budowa łącznika pomiędzy stacją Świętokrzyska (I linia) a stacją Świętokrzyska (II linia)- zakres prac do wykonania:
  1. Przejście tunelowe pod wschodnim tunelem I linii, realizowane metodą górniczą, łączące wybudowaną między tunelami klatkę schodową z peronem stacji II linii.
  2. Budowa hali odpraw nowej stacji Świętokrzyska, usytuowanej nad tunelami I linii metra, wymagającej odkrycia tuneli I linii, w tym:
    1. Zdjęcie nadkładu nad peronami I linii metra;
    2. Wykonanie płyty dennej;
    3. Wykonanie ścian i pionowych elementów konstrukcyjnych;
    4. Wykonanie stropu zewnętrznego.
  3. Wykonanie wyjść z hali odpraw pod ulicami Świętokrzyską i Marszałkowską.
  4. Wejście łączące wybudowaną między tunelami klatkę schodową z peronem stacji I linii A14 Świętokrzyska z przebiciem ściany szczelinowej i bezpośrednim wejściem na peron.
    Uzyskany efekt
    : pasażerowie będą mogli przechodzić pomiędzy liniami bez wychodzenia na poziom terenu