W sobotę rusza szczeciński szybki tramwaj

infotram
25.08.2015 08:50

Od soboty 29 sierpnia doul. Turkusowej w Szczecinie dojadą dwie linie: 2 i 8. Obie będą obsługiwanewyłącznie przez tramwaje niskopodłogowe.

Linia 2 kursować będziena trasie Dworzec Niebuszewo ? Turkusowa a linia 8 na trasie Gumieńce ?Turkusowa. Na obu liniach tramwaje pojadą co 12 minut oraz co 20 minut wgodzinach zmniejszonych przewozów m.in. wieczorem;
Linia 7 kursy będzie wykonywać na trasie Krzekowo? Basen Górniczy z częstotliwością co 6 minut w szczycie, co 12 poza szczytem ico 20 minut w godzinach o mniejszym natężeniu ruchu.
Co ciekawe, na odcinku Wyszyńskiego ? Turkusowaczęść przystanków będzie na żądanie.
Organizacja przystanków:
?Energetyków? ? przystanek stały;
?Port Centralny na żądanie ? (dawny przystanek?Baltona?) ? przystanek na żądanie;
?Parnica na żądanie? ? przystanek na żądanie;
?Merkatora na żądanie ? przystanek na żądanie;
?Basen Górniczy? ? przystanek stały, dla linii 7przystanek końcowy;
?Hangarowa na żądanie? ? przystanek na żądanie;
?Jaśminowa ZUS? ? przystanek stały;
?Turkusowa? ? przystanek końcowy.

Jak informuje ZDiT układtorowy pomiędzy Mostem Długim a Basenem Górniczym został całkowicieprzebudowany. To łącznie 8 296 metrów toru pojedynczego wymienionego przezfirmę Energopol Szczecin. Nowością jest wybudowanie pasa autobusowo ?tramwajowego, który objął odcinek od przystanku Baltona do wjazdu na MostDługi. PAT przed mostem kończy się śluzą dla pojazdów komunikacji miejskiej zsygnalizacją świetlną, która ma dawać autobusom i tramwajom priorytet nawjeździe na Most Długi.

Przebudowane zostałyperony przystankowe, które jednocześnie umożliwiają na nie wjazd autobusów. Naprzystankach natomiast zamontowane zostały estetyczne i nowoczesne wiatyprzystankowe zgodne ze stosowaną kolorystyką Floating Garden.

Wykonawca pracprzebudował także pętlę na Basenie Górniczym ? budując ją od podstaw: wyburzonezostały stare zabudowania a ich miejscu wybudowane zostały nowe obiekty:budynek dla dyspozytorów, kasy biletowe oraz pomieszczenia dla motorniczych ikierowców.

Wybudowane także noweperony dla autobusów a całość pętli została zadaszona. Dodatkowo autobusyjadące od strony prawobrzeża będą mogły wjeżdżać bezpośrednio na perontramwajowy, co stworzy przyjazne warunki do przesiadania się z autobusu dotramwaju. Warta blisko 80 milionów złotych inwestycja jest elementemrealizowanego przez ostatnie lata w Szczecinie dofinansowanego ze środków UniiEuropejskiej projektu ?Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie?.

Wartośćprojektu wynosi 273 443 215, 80 zł z czego wysokość dofinansowania to 131 170000 zł.