W Monachium nowymi składami metra
17 czerwca pasażerówmonachijskiego metra zaczęły wozić nowe wagony C2 dostarczone przez Siemensa.Kursują na linii nr U6 między Kieferngarten i Garching-Forschungszentrum.
W 2010 roku monachijski operatormetra MVG zamówił 21 sześciowagonowych składów od Siemensa. Wartość kontraktuto 185 mln euro. Produkcja pierwszego pociągu zakończyła się w wiedeńskiejfabryce w kwietniu 2013 roku, ale wejście do eksploatacji zostałoopóźnione przez długi procesu uzyskiwania homologacji.
Skład C2 może zabrać na swójpokład 220 pasażerów na miejscach siedzących i 720 na stojąco. To o 3% więcej niż składy C1 i 8% więcej niżnajstarsze monachijskie U-Bahny.
Nowe pociągi zostały wyposażonew systemy monitoringu oraz dość ciekawe oświetlenia LED. I tak krawędź drzwioświetlana właśnie LED-ami zmienia kolor, aby ostrzec pasażerów o otwieraniu izamykaniu drzwi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pociągi mają 115 m długości i 2 900 mm szerokości. Masa pustego składu to180 ton. Maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 80 km/h.
„