Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Katowicach tramwaje wracają na ul. 3 Maja

infotram
13.12.2012 18:14
Już w poniedziałek (17 grudnia br.) tramwaje wracają na torowisko przy ulicy 3 Maja. Pogorszenie pogody w ostatnich dniach spowodowało, że prawdopodobieństwo powrotu jeszcze w tym roku ruchu tramwajowego na sąsiadującą aleję Korfantego oceniane jest na 50 procent.
Tramwaje linii nr 15 (relacja Katowice Plac Wolności –Zagórze Pętla) oraz linii nr 20 (relacja Chorzów Ratusz –Szopienice Pętla) od najbliższego poniedziałku znowu będą wozić śląskich pasażerów. Wszystko dzięki zakończeniu pierwszej fazy remontu katowickiej ulicy 3 Maja. Nadal też będzie kursował autobus komunikacji zastępczej 'T’, poruszający się po trasie: Rynek-Mickiewicza-Gliwicka-Sokolska-Chorzowska-Korfantego-Rynek.
 – Pierwotny plan zapisany w dokumentacji projektowej zakładał, że tramwaje na ulicę 3 Maja wrócą dopiero w przyszłym roku. Jednak po dokładnej analizie przeprowadzonej przez wykonawcę robót budowlanych, okazało się, że możliwe jest takie prowadzenie prac, aby przynajmniej częściowo przywrócić ruch tramwajów –mówi Daniel Muc, rzecznik przebudowy strefy Rondo-Rynek.
Tramwaje linii 15 wracają na ul. 3 maja (foto: K. Wach)
Tramwaj po obu torach na ulicy 3 Maja będzie jeździł najprawdopodobniej do marca przyszłego roku, gdy rozpocznie się przebudowa odcinka od skrzyżowania z ulicą Stawową do skrzyżowania z ulicą Słowackiego.
Pogorszenie pogody w ostatnich kilku dniach zmniejszyło prawdopodobieństwo powrotu w tym roku ruchu tramwajowego na aleję Korfantego. Pomimo dużej mobilizacji wykonawcy w listopadzie i grudniu do zrealizowania w najbliższych dniach pozostają jeszcze roboty na moście nad Rawą oraz spięcie torów na samym Rynku. – W ostatnich tygodniach wykonawca zmobilizował dodatkowych robotników, którzy pracowali także w weekendy. Wykorzystywane są tymczasowe namioty, w których zamontowane są nagrzewnice ułatwiające pracę na chłodzie. Dodatkowo beton wylewany pod torowisko tramwajowe został uszlachetniony środkami chemicznymi, które pozwalają na wiązanie także w niskich temperaturach –wyjaśnia Daniel Muc. – Mimo to szanse na oddanie torowiska jeszcze w tym roku oceniane są na 50 procent –dodaje. Obecna walka z czasem i warunkami pogodowymi wynika z opóźnień w przebudowie mostu nad Rawą. Po rozebraniu starej konstrukcji okazało się, że obiekt jest w dużo gorszym stanie, niż przewidywał projektant i konieczne było wykonanie dodatkowych projektów oraz skomplikowanych prac budowlanych.
Najważniejsze informacje dot. komunikacji tramwajowej:
Linia nr 15: Katowice Plac Wolności – Zagórze Pętla (co 15 minut)
Linia nr 20: Chorzów Ratusz – Szopienice Pętla (co 15 minut)
Autobus linii T (trasa: Rynek-Mickiewicza-Gliwicka-Sokolska-Chorzowska-Korfantego-Rynek) pełniący funkcję komunikacji zastępczej, będzie kursował co 10 minut. Odjazdy będą dopasowane do rozkładu tramwaju linii nr 7.