W Częstochowie mimo koronawirusa trwa realizacja inwestycji tramwajowej. Będą zmiany
Częstochowski MZDiT poinformował na swojej stronie internetowej, że pomimo obiektywnych trudności,z którymi zmaga się miasto i cały kraj w obliczu zagrożenia epidemiąkoronawirusa, stara się w miarę możliwości koordynować wykonanie wszelkichinwestycji, które są w trakcie realizacji.
Stąd postępująca przebudowa starej linii tramwajowejpomiędzy Rakowem a Północą w Częstochowie. Realizacja zadania w ramach programu”Lepsza Komunikacja w Częstochowie” jest jednym z elementów największego whistorii kontraktu związanego z przebudową infrastruktury tramwajowej imodernizacją taboru, na realizację którego miasto pozyskało 144 mlndofinansowania z UE. Łącznie przebudowa i zakup nowych tramwajów to koszt 204mln zł, z czego trwająca przebudowa pochłonie 144 mln zł.
Aktualnie najbardziej intensywne prace trwają w dzielnicyPółnoc. Na drugim końcu miasta przy pętli Raków PKP prace są finalizowane(wcześniej jako pierwszy w ramach zadania został przebudowany odcinek w al.Pokoju także dzielnica Raków). Na Północy oprócz robót rozbiórkowych natorowisku, konstrukcyjnych i związanych z trakcją przekładana była także siecświatłowodowa, przebudowana została ponadto cała, pozostała infrastrukturateletechniczna. Nie były to może aż tak spektakularne roboty jak te ziemne iprzy przebudowie skarpy, na której osadzona jest pętla Fieldorfa – Nila naPółnocy, ale konieczne, które będą decydowały o funkcjonowaniu tej częścimiasta na następne dziesięciolecia. Wszelkie roboty budowlane związane z tymodcinkiem mają zostać zakończone z końcem wakacji (choć ich zasadnicza część wcześniej).
Według zapewnień wykonawcy jeszcze sprzed zagrożeniaepidemicznego, roboty na kolejnych odcinkach inwestycji (Tysiąclecie,Śródmieście) powinny rozpocząć się na początku kwietnia. Mimo tego, że na razienie są zgłaszane żadne problemy, należy się spodziewać, że najwcześniej poWielkanocy tego typu roboty, a co za tym idzie wyłączenia ruchu tramwajów iwprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej będą możliwe (uzależnione jestto także od ewentualnego zwiększenia zagrożenia epidemicznego).
W związku z kolejnymi etapami prac linia tramwajowa nr 1zostanie skrócona i będzie kursować między Kucelinem – a siedzibą MPK przy al.Niepodległości. Przebudowa pętli tramwajowej przy Rezerwacie Archeologicznym utrudnirealizację kursów linii nr 2. Linia nr 3 pojedzie między zajezdnią a StadionemRakowa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Za tramwaje pojadą autobusy linii 123 na trasie ul.Fieldorfa-Nila – zajezdnia. Będzie kursować co 5 minut, a podróżować nią będąmogli pasażerowie posiadający bilety na linie tramwajowe.
„