W czerwcu wymiana szyn na rondzie Matecznego w Krakowie. Ciekawa technologia
Technologiaskracająca czas trwania remontu o ponad połowę zostanie wykorzystania narondzie Antoniego Matecznego – podał krakowski ratusz.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa podjął decyzję o wyborze metodybetono-asfaltowej w osadzaniu nowych szyn, by jak najszybciej oddać sprawnetorowisko pasażerom. Wszystko wskazuje na to, że prace zamiast trzech tygodnipotrwają osiem dni. Podobne rozwiązanie zastosowano już przy okazjimodernizacji torowiska na ul. Wielickiej i Nowosądeckiej.
Przez rondo Antoniego Matecznego dziennie przejeżdża nawet700 tramwajów. To newralgiczny węzeł komunikacyjny na południu Krakowa. ZDMKzaplanował przeprowadzenie awaryjnych prac naprawczych z zastosowaniemnajnowocześniejszych technologii. Zastąpienie betonu betono-asfaltem sprawi, żeprace przy wypełnianiu przestrzeni międzyszynowej na rondzie zakończą sięszybciej. Odcinek, na którym proces schnięcia mógłby trwać nawet trzy tygodnie,teraz zostanie oddany pasażerom i kierowcom już po ośmiu dniach. Mimo że kosztnowej technologii jest o ponad 60 procent droższy od standardowych betonowychrozwiązań, to priorytetem w wyborze metody było jak najszybsze oddanietorowiska.
Na rondzie z uwagi na bezpieczeństwo prowadzonych prac ruchtramwajów zostanie wstrzymany. Torowcy najpierw zajmą się wymianą szyn naczęści przejazdu drogowego na rondzie oraz części ul. Wadowickiej i przejeździedrogowym w ul. Rydlówka. Zakres prac został tak ograniczony, aby zminimalizowaćutrudnienia. W kolejnych dniach szyny w obrębie ronda Matecznego oraz u wylotuul. Kalwaryjskiej będą napawane, czyli oczyszczane, a później podgrzane, tak byubytki uzupełnić materiałem z mieszanki metali. Na końcu całość zostaniewyszlifowana.
Prace na ważnym komunikacyjnie odcinku rozpoczną się wokresie świąt Bożego Ciała, czyli wtedy, gdy natężenie ruchu na rondzie zmalejeod kilku do nawet kilkunastu procent. Dopiero po zakończeniu tej awaryjnejnaprawy ruszą prace na torowisku w ul. Dietla. Tym samym tramwaje jadące odstrony Dębnik skorzystają z tymczasowego objazdu m.in. przez rondo AntoniegoMatecznego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zmiany w organizacji ruchu zostaną przedstawione pouzgodnieniu projektu przez wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK.
„