Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Valencia: 50 lat istnienia UITP Metro Division będzie świętowane w mieście

infotram
02.10.2007 13:24
Rok 2007 będzie “rokiem metra”w Międzynarodowej Organizacji Transportu Publicznego (UITP), którego oddział metra świętuje 50 rocznicę powstania. Jest to okazja by nie tylko spojrzeć wstecz ale również do zrewidowania stanu obecnego oraz planów na przyszłość. Następne spotkanie oddziału metra odbędzie się w Valencii 4-5 października.
“Metra kontynuują swoją drogę bycia esencją mobilności w dużych miastach tak, jak pełniły to pod koniec XIXw.”powiedział Albert Busquets Blay, prezes UITP Metro Division.
 
“Obecnie żaden z mieszkańców miasta z metrem nie jest sobie wyobrazić życia bez niego, nawet gdy przed budową było wiele kontrowersji. Wraz z upływem czasu metra pozwalają miastom odnaleźć siły witalne i utrzymać ich atrakcyjność. Jestem zadowolony, że po okresie sceptycyzmu odnośnie kosztów metra wiele miast powraca do rozbudowy systemu bądź budowy nowego. Włącznie z krajami rozwijającymi się jak Chiny, Indie czy Algieria” 
Aby utrwalić rocznicę UITP zbiera dane, mapy oraz ilustracje aby opublikować je w światowym katalogu metr, który ukaże się w listopadzie. Wydanie specjalne magazynu UITP zostanie poświęcone metrom pod koniec roku. 
Aby skompletować “obraz”sektora dzisiaj UITP zorganizowało konkurs fotografii metra. Przedstawiciele poszczególnych przewoźników zostali zaproszeni do zgłoszenia zdjęć uchwytujących „serce i duszę”metra w XXI wieku. Wygrywająca fotografia zostanie wybrana podczas posiedzenia w Valencji. 
Patrząc w przyszłość UITP opracowała kompleksowe studium oraz atlas automatycznego metra.  “Prognozujemy, że do 2020 roku 75% nowych systemów metra będzie projektowanych jako automatyczne oraz 40% istniejących linii zostanie przekształconych w ten sposób,”stwierdził Hans Rat, sekretarz generalny UITP. “Tylko w najbliższych trzech latach nowe linie automatyczne wejdą do ruchu w Lozannie, Norymberdze, Tokyo, Vancouver, Barcelonie, Mediolanie, Rzymie, Helsinkach, Budapeszcie, Dubaju oraz w licznych koreańskich miastach. To jest naprawdę temat na czasie.”

 W 2006 roku systemy metra przewożą około 155 milionów pasażerów dziennie lub inaczej mówiąc 34 razy tyle co ilość dziennych pasażerów w samolotach. Metro jest najbardziej wydajnym środkiem transportu w odniesieniu do zużycia energii elektrycznej oraz zajmowanej przestrzeni. Chcąc przetransportować 50 000 pasażerów na godzinę metro potrzebuje szerokości 9 metrów podczas gdy autobusy wymagałyby 35 metrów szerokości, natomiast samochody 175. W przeliczeniu na kilogram paliwa metro pozwala na przejechanie 48km, autobus 38, natomiast samochód jedynie 19km.