TransInfo Archiwum|Infotram|Przewoźnicy|Umowa na dostawę Moderusa Beta do samodzilenego montażu podpisana
Umowa na dostawę Moderusa Beta do samodzilenego montażu podpisana
infotram
11.03.2014 15:10
Umowa na dostawę Moderusa Beta do samodzilenego montażu podpisana
Pracownicy spółki Tramwaje Szczecińskie złożą niskopodłogowy tramwaj Moderus Beta, do którego konstrukcję i części dostarczy firma Modertrans. Umowę z poznańską firmą na dostarczenie elementów i podzespołów do pojazdu w obecności Prezydenta Szczecina Piotra Krzystka, podpisali we wtorek 11 marca Prezes spółki Tramwaje Szczecińskie Krystian Wawrzyniak i Prezes firmy Modertrans Andrzej Bręczewski.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Elementy tramwaju muszą być dostarczone do Szczecina nie później niż 60 dni od dnia podpisania umowy. Następnie rozpocznie się montaż pojazdu, który docelowo trafi do zajezdni w al. Wojska Polskiego.
Będzie to pierwszy w Szczecinie tramwaj z częściowo niską podłogą. Oznacza to, że środkowa część tramwaju zostanie dedykowana osobom niepełnosprawnym oraz pasażerom z wózkami. Wejście do tej części tramwaju będzie odbywać się bez konieczności wchodzenia po schodach. Pozostała część pojazdu tramwaju będzie wysokopodłogowa.
Na dodatek tramwaj zostanie złożony w warsztatach przy ul. Klonowica. Pod nadzorem producenta wykonają go pracownicy szczecińskiej spółki.
Będzie to pojazd jednobryłowy (tak jak niskopodłogowe Pesy) o długości 28,25 m. Dla porównania Swingi maja odpowiedni 30,12 m i 31,82 m. długości.
Moderusem Betą jednorazowo będzie mogło podróżować 206 osób –62 na siedząco 144 na stojąco. Miejsca siedzące zostaną zamontowane także w części niskopodłogowej. Tramwaj będzie pomalowany zgodnie z obowiązującą w Szczecinie kolorystyką Floating Garden. Wyposażony zostanie m.in. w system elektronicznej informacji pasażerskiej, automat do sprzedaży biletów oraz specjalny, wydajniejszy system nawiewu.
Spółka Tramwaje Szczecin ma już doświadczenie w samodzielnym montażu pojazdów. Po Szczecinie kursuje już 14 wagonów Moderus Alfa (połączonych w 7 składów), które zostały złożone od podstaw w warsztatach przy ul. Klonowica na bazie starych tramwajów 105 N. Pudła do tych wagonów także dostarczyła firma z Poznania. Wagony trafiły do zajezdni przy ul. Wiszesława –kursują m.in. na liniach 5 czy 11. Są to jednak wagony w całości wysokopodłogowe.
Koszt pojazdu z częściowo obniżoną podłogą to 3,6 miliona złotych netto (4,5 mln brutto). Na taką kwotę opiewała oferta złożona przez producenta w przetargu nieograniczonym.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022