Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Udany rok MPK Łódź

infotram
11.01.2011 19:37
W ubiegłym tygodniu na łamach InfoTram prezentowaliśmy rozmowę z szefem Tramwajów Warszawskich –Krzysztofem Karosem. Dziś pora na łódzkie MPK. O podsumowanie roku 2010 poprosiliśmy Marcina Małka.
Udany rok MPK Łódź
Karol Wach (InfoTram.pl): Czy rok 2010 to był dobry okres dla MPK Łódź?
Marcin Małek (MPK Łódź): Rok 2010 można uznać za udany jeśli oceniamy komunikację tramwajową w Łodzi. Rozpoczęto budowę nowego torowiska na zamkniętym ze względów bezpieczeństwa odcinku ul. Limanowskiego. W miejsce komercyjnej linii P łączącej Łódź z Pabianicami uruchomiono linię 41, co było wynikiem wyczekiwanego przez pasażerów porozumienia między samorządami. Podpisano z Urzędem Marszałkowskim umowę na dofinansowanie  „Poprawy stanu bezpieczeństwa pasażerów w komunikacji miejskiej w Łodzi poprzez system monitoringu wizyjnego”. Jest to projekt jest realizowany w ramach „Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”. Obejmuje on m.in. wyposażenie w kamery tych tramwajów Cityrunner, które jeszcze ich nie mają oraz zmodernizowanych tramwajów typu 805Na. W roku 2010 zmodernizowano 18 własnych wagonów typu 805Na. Pod koniec roku rozpoczęto także projekty wyczekiwane przez pasażerów – ogłoszono przetarg na montaż klimatyzacji w Cityrunnerach i rozpoczęto montaż uchwytów na rowery w tramwajach. Jesienią przeprowadzono kurs dla instruktorów motorniczych organizowany przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. Wzięło w nim udział dziesięciu łódzkich motorniczych. Do tej pory w MPK-Łódź było na etatach siedmioro takich instruktorów.  Dzięki powiększeniu tej grupy, można więcej osób przyjmować na kursy dla motorniczych. Takich kursów w 2010 roku przeprowadzono cztery edycje. Dzięki nim zatrudniono 62 nowych motorniczych. Efekt będzie jeszcze większy, bo ostatnia edycja trwała do połowy grudnia.
Udany rok MPK Łódź
KW: Co się nie udało?
MM: Nie udało się kupić pięciu nowych tramwajów niskopodłogowych współfinansowanych przez Unię Europejską za pośrednictwem Urzędu Marszałkowskiego – projekt był przygotowywany jeszcze w roku 2009.
KW: Jakie są plany na nadchodzący 2011 rok?
MM: Przede wszystkim – kontynuowanie rozpoczętych inwestycji, jak np. zakończenie budowy torowiska w ul. Limanowskiego, co w konsekwencji doprowadzi do powrotu tramwajów na tę ulicę. Kontynuowanie montażu uchwytów na rowery w tramwajach. Rozpoczęcie montażu kamer. Przeprowadzenie kolejnych kursów dla motorniczych.
KW: Dziękuję za rozmowę.