Tylko Modetrans chce zmodernizować gdańskie N8C

infotram
17.06.2014 08:49
Tak jak przypuszczaliśmy tylko Modertrans chce zmodernizować tramwaje N8C, jakie gdański ZKM zakupił z Kassel. Zapewne zdając sobie z tego sprawę poznańska firma podstawiła dość wysoko poprzeczkę. I tak Modertrans zażądał od przewoźnika 1 395 000 zł netto za sztukę, za całość – 24 021 900 zł brutto, ZKM chciał przeznaczyć na ten cel tylko 16 milionów złotych. Teraz przed zamawiającym trudny orzech do zgryzienia, może albo zgodzić się na warunki Modertransu albo przetarg unieważnić. Przypomnijmy, że Gdańsk kupił z Kassel 14 wagonów N8C, za które zapłacił 576 800 euro. Pojazdy zostały wyprodukowane w 1981 roku, Düwag N8C zaś to typ tramwaju produkowanego w latach 1978-1986 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Łącznie zbudowano 76 sztuk pojazdów tego typu –54 dla Dortmundu oraz 22 dla Kassel. Zakres prac modernizacyjnych w tych wagonach ma obejmować remont polegający na:
—modyfikacji członu środkowego na niskopodłogowy,
—montaż w członie niskopodłogowym dwóch pochylni umożliwiających wjazd/wyjazd wózków inwalidzkich lub dziecięcych,
—wprowadzeniu nowego designu przodu i tyłu pojazdu,
—wymianie szyb wraz z uszczelkami w członach A i B,
—wymianie na nowe wyłożeń ścian bocznych, i sufitu oraz wykładziny podłogowej w członach A i B,
—wymianie siedzeń pasażerskich wraz z konstrukcją (nowe stelaże).
—renowacji drzwi i stopni pasażerskich wraz z osprzętem w członie A i B,
—modernizacja oświetlenia głównego przedziału pasażerskiego, wymagane zastosowanie technologii oświetlenia typu LED,
—malowaniu zewnętrznym i wewnętrznym całego pojazdu oraz podwozia łącznie z wózkami jezdnymi,
—wyposażeniu w urządzenia elektroniki pokładowej zgodnie z pkt. II ust.7,
—montaż na dachu pojazdu urządzeń klimatyzacyjnych (chłodzących) przedziału pasażerskiego oraz kabin prowadzącego pojazd (grzewczo-chłodzących) w członie A i B.
Jeden ze zmodernizowanych wagonów N8C
Przypomnijmy też, że wykonawca modernizacji musi na własny koszt odebrać wagony z Kassel. Decyzja co dalej z zamówieniem ma zapaść jutro. Po Gdańsku jeździ już 46 tramwajów typu N8C. Zostały one zakupione w 2007 roku od zakładu komunikacji miejskie DSW 21 w Dortmundzie za kwotę 1,4 mln euro, co stanowi około 75% ceny jednego nowego tramwaju. Pojazdy zostały poddane modernizacji w przedsiębiorstwie Modertrans Poznań Sp. z o.o. Pierwszy N8C z Dortmundu wyjechał na gdańskie tory w maju 2009 roku. Koszt modernizacji jednego tramwaju to około 644 tys. zł. Dla porównania koszt modernizacji jednego wagonu popularnych 105-tek to około 1 mln 600 tys. zł.