Tylko Modetrans chce zmodernizować gdańskie N8C
infotram
17.06.2014 08:49
Tylko Modetrans chce zmodernizować gdańskie N8C
Tak jak przypuszczaliśmy tylko Modertrans chce zmodernizować tramwaje N8C, jakie gdański ZKM zakupił z Kassel. Zapewne zdając sobie z tego sprawę poznańska firma podstawiła dość wysoko poprzeczkę. I tak Modertrans zażądał od przewoźnika 1 395 000 zł netto za sztukę, za całość – 24 021 900 zł brutto, ZKM chciał przeznaczyć na ten cel tylko 16 milionów złotych. Teraz przed zamawiającym trudny orzech do zgryzienia, może albo zgodzić się na warunki Modertransu albo przetarg unieważnić. Przypomnijmy, że Gdańsk kupił z Kassel 14 wagonów N8C, za które zapłacił 576 800 euro. Pojazdy zostały wyprodukowane w 1981 roku, Düwag N8C zaś to typ tramwaju produkowanego w latach 1978-1986 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Łącznie zbudowano 76 sztuk pojazdów tego typu –54 dla Dortmundu oraz 22 dla Kassel. Zakres prac modernizacyjnych w tych wagonach ma obejmować remont polegający na:
—modyfikacji członu środkowego na niskopodłogowy,
—montaż w członie niskopodłogowym dwóch pochylni umożliwiających wjazd/wyjazd wózków inwalidzkich lub dziecięcych,
—wprowadzeniu nowego designu przodu i tyłu pojazdu,
—wymianie szyb wraz z uszczelkami w członach A i B,
—wymianie na nowe wyłożeń ścian bocznych, i sufitu oraz wykładziny podłogowej w członach A i B,
—wymianie siedzeń pasażerskich wraz z konstrukcją (nowe stelaże).
—renowacji drzwi i stopni pasażerskich wraz z osprzętem w członie A i B,
—modernizacja oświetlenia głównego przedziału pasażerskiego, wymagane zastosowanie technologii oświetlenia typu LED,
—malowaniu zewnętrznym i wewnętrznym całego pojazdu oraz podwozia łącznie z wózkami jezdnymi,
—wyposażeniu w urządzenia elektroniki pokładowej zgodnie z pkt. II ust.7,
—montaż na dachu pojazdu urządzeń klimatyzacyjnych (chłodzących) przedziału pasażerskiego oraz kabin prowadzącego pojazd (grzewczo-chłodzących) w członie A i B.
Przypomnijmy też, że wykonawca modernizacji musi na własny koszt odebrać wagony z Kassel. Decyzja co dalej z zamówieniem ma zapaść jutro. Po Gdańsku jeździ już 46 tramwajów typu N8C. Zostały one zakupione w 2007 roku od zakładu komunikacji miejskie DSW 21 w Dortmundzie za kwotę 1,4 mln euro, co stanowi około 75% ceny jednego nowego tramwaju. Pojazdy zostały poddane modernizacji w przedsiębiorstwie Modertrans Poznań Sp. z o.o. Pierwszy N8C z Dortmundu wyjechał na gdańskie tory w maju 2009 roku. Koszt modernizacji jednego tramwaju to około 644 tys. zł. Dla porównania koszt modernizacji jednego wagonu popularnych 105-tek to około 1 mln 600 tys. zł.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022