Tylko Modertrans chce naprawiać gdańskie N8C
Jedna oferta zostałazłożona w przetargu na naprawę gdańskich N8C. Niespodzianki nie było. Zainteresowanywykonaniem tych prac jest tylko Modertrans. Układy napędowe i sterowania chce natomiastwykonać spółka 4 i B.
Przypomnijmy, że zamówienie zostało podzielone na części:
Część I – Naprawa 2 tramwajów typu N8C-MF01 orazmodernizacja ich układów napędowych i sterowania
1) Naprawa zalanych podczas powodzi 2 tramwajów typuN8C-MF01 polegająca na:
a) naprawie, wymianie, konserwacji części mechanicznychtramwaju,
b) czyszczeniu, konserwacji podwozia,
c) wymianie uszkodzonych lub skorodowanych części poszycia,
d) pracach lakierniczych,
e) pracach elektrycznych.
2) Modernizacja układów napędowych i sterowania w 2tramwajach typu N8C-MF01 polegająca na wymianie instalacji elektrycznej,montażu zestawów urządzeń i aparatów elektrycznych niezbędnych do zmianynapędów trakcyjnych i układów sterowania oraz wymianie piasecznic i lusterzewnętrznych na sterowane elektrycznie.
Część II – Modernizacja układów napędowych i sterowania w 8tramwajach typu N8C-MF18
Modernizacja układów napędowych i sterowania w 8 tramwajachtypu N8C-MF18 polegająca na wymianie instalacji elektrycznej, montażu zestawówurządzeń i aparatów elektrycznych niezbędnych do zmiany napędów trakcyjnych iukładów sterowania oraz wymianie piasecznic i luster zewnętrznych na sterowaneelektrycznie.
Część III – Naprawa tramwaju typu N8C-MF18 oraz modernizacjajego układu napędowego i sterowania
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
1) Naprawa uszkodzonego podczas wypadku drogowego tramwajutypu N8C-MF18 polegająca na:
a) odbudowie członu A tramwaju,
b) naprawie poszycia członu A,
c) wymianie szyb kabiny motorniczego i bocznych w członie A,
d) wymianie uszkodzonego wyłożenia wewnętrznego tramwaju,
e) wymianie łożysk czopu skrętu belki bujakowej członu A,
f) wymianie łożysk czopu skrętu przegub 1,
g) wymianie zderzaka i części ramy.
2) Modernizacja układu napędowego i sterowania w tramwajutypu N8C-MF18 polegająca na wymianie instalacji elektrycznej, montażu zestawówurządzeń i aparatów elektrycznych niezbędnych do zmiany napędów trakcyjnych iukładów sterowania oraz wymianie piasecznic i luster zewnętrznych na sterowaneelektrycznie.
Szacunkowa wartość bez VAT to 4 600 000 PLN, z czego naczęść pierwszą przypada 2 000 000 PLN, na część drugą 1 600 000 PLN, zaś naczęść trzecią 1 000 000 PLN. Na wykonanie powyższych prac będzie odpowiednio 8,9 i 6 miesięcy.
W części I i III ofertę złożył Modertrans, któryzaproponował kwotę 5 448 900,00 zł brutto, zaś w części II – 4 i B z ceną 4 772400,00 zł brutto. Czekamy na werdykt komisji przetargowej.
„