TŚ ogłoszą nowy przetarg ws. przebudowy okolic d. Huty Kościuszko
Ponowny przetarg nadokumentację przebudowy ul. Katowickiej w Chorzowie w rejonie dawnej HutyKościuszko wraz z nową drogą i torowiskami tramwajowymi, zamierzają ogłosić wnajbliższych dniach samorząd Chorzowa i spółka Tramwaje Śląskie.
Plany chorzowskiego samorządu uwzględniają m.in. budowęnowej drogi do inwestycyjnych terenów poprzemysłowych na obszarze dawnej huty,przebudowę ul. Katowickiej, którą wiedzie droga krajowa nr 79, od ul. 3 Maja doestakady (wraz z budową podziemnego przejścia w rejonie Placu PowstańcówŚląskich), a także rozbudowę ul. Metalowców wraz z jej przedłużeniem do ulicySiemianowickiej w dzielnicy Chorzów Stary.
Należące do samorządów miast regionu Tramwaje Śląskie chcąprzebudować w tym rejonie odcinek głównej trasy tramwajowej Katowice – Bytom,wraz z przesunięciem w rejon Placu Powstańców obecnego przystanku przy ul.Metalowców (planują te prace pod kątem realizowanego dużego projektu unijnego).Chcą również pozyskać dokumentację dla przyszłościowej inwestycji dotyczącejnowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Metalowców do Chorzowa Starego.
Chorzów uczestniczy w tym zamówieniu poprzez swoją spółkę -Miejski Zarząd Ulic i Mostów (MZUiM), która odpowiedzialna ma być za układdrogowy i uzbrojenie terenów poprzemysłowych. Wspólny przetarg MZUiM iTramwajów Śląskich, zakładający wspólne, wielowariantowe zaprojektowanieprzedsięwzięć, w części przygotowywanych pod kątem funduszy unijnych, zostałogłoszony 26 stycznia br. W środę dyrektor MZUiM Piotr Wojtala poinformował PAP,że w upływającym tego dnia terminie składania ofert nikt się nie zgłosił. Wobectego partnerzy przedsięwzięcia będą chcieli ogłosić w najbliższym czasiekolejne postępowanie.
Pierwotny przetarg założył etapowanie wykonania projektówdla poszczególnych jego elementów. Najszybciej miała powstać część dokumentacjiobejmująca budowę muru oporowego wzdłuż terenów inwestycyjnych od liniikolejowej do projektowanego skrzyżowania przy ul. Katowickiej oraz przebudowętorowiska tramwajowego od wiaduktu na odcinku od estakady do ul. 3 Maja zprzesunięciem na wschód oraz wykonaniem połączenia z linią w ul. Metalowców.
W tym samym czasie miała powstać dokumentacja budowyprzejścia podziemnego pod ul. Katowicką (od Placu Powstańców do terenówinwestycyjnych). Założono przy tym konstrukcję przejścia umożliwiającą najpierwbudowę jego północno-wschodniej części, a potem rozbudowę w kierunku PlacuPowstańców – z utrzymaniem ruchu na jednym pasie w każdym kierunku drogi nr 79.
Następnie powstać miały projekty drogi do terenówinwestycyjnych od ul. Katowickiej do ul. Metalowców wraz z konieczną przebudowąul. Katowickiej, a także budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej doterenów inwestycyjnych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jesienią zamawiający oczekiwali dokumentacji przebudowy ul.Metalowców z przedłużeniem do ul. Siemianowickiej oraz budowy dwutorowej liniitramwajowej w ciągu ul. Metalowców do połączenia z ul. Kasprowicza w dzielnicyChorzów Stary.
Te ostatnie projekty miały powstać w dwóch wariantach – zuwzględnieniem projektowanej już od lat budowy nowego przebiegu drogi nr 79(tzw. obwodnicy Chorzowa) oraz bez uwzględnienia tej inwestycji. W obuwariantach uwzględniono planowany wiadukt nad linią kolejową Katowice-Bytom(projektowana obwodnica w tym miejscu jest do niej praktycznie równoległa).
Tramwaje Śląskie zaplanowały przebudowę i przesunięcietorowiska wzdłuż ul. Katowickiej (z włączeniem w ul. Metalowców) w drugimetapie „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastrukturytramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taborutramwajowego”. Spółka zamierza ubiegać się o jego dofinansowanie środkamiProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
„