Trwają prace wykończeniowe na stacji Targówek
Prace wykończeniowena stacjach północno-wschodniego odcinka II linii metra wkraczają w decydującyetap. Trwa intensywny montaż nagłośnienia, oświetlenia, wind, schodów ioznaczeń.
– Wnętrza stacji północno-wschodniego odcinka metra sąutrzymane w stonowanej kolorystyce. Szwedzka – grafitowym, Targówek – bieli aTrocka w odcieniach szarości. Dzięki temu będą korespondowały z kolejnym odcinkiemna Bródno. Najbardziej zaawansowane są prace na stacji Targówek – mówi RenataKaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
Na suficie i ścianach zatorowych stacji Targówek ułożono już80 proc. metalowych, perforowanych paneli, które stanowią element architekturyi tłumią hałasy. Gotowy jest także system nagłośnienia, a budowlane halogenyzastąpiło docelowe oświetlenie stacyjne.
Na pozostałych stacjach również trwają intensywne prace –pod ziemią jest większość wind i schodów ruchomych, trwa montaż urządzeń.Docelowo na trzech stacjach tego odcinka znajdzie się 13 wind i 16 biegówschodów ruchomych.
Równolegle do prac wykończeniowych stacji trwa montażokablowania i urządzeń sterowania ruchem w tunelach. Montowane są równieżtradycyjne semafory, które będą wykorzystywane do sterowania ruchem wsytuacjach awaryjnych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Cały odcinek północno-wschodni wraz ze stacjami to ponad 6kilometrów torów. Budowa odcinka rozpoczęła się w marcu 2016 roku, a zakończysię wiosną 2019 roku. Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Dzienniez centralnego odcinka linii M2 korzysta obecnie około 150 tysięcy pasażerów.
„