Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwają prace na Pl. Szarych Szeregów w Szczecinie

infotram
20.04.2020 10:45

Zakończyły się jużprace rozbiórkowe i ziemne w korycie torowiska tramwajowego na etapie II pracna Placu Szarych Szeregów. Zakończono także roboty rozbiórkowe starychfundamentów i słupów trakcyjnych. Nie ma też śladu po dawnych peronachtramwajowych i wygrodzeniach.

Prace w rejonie Placu Szarych Szeregów nie zwalniają.Wykonane są już fundamenty wraz z posadowieniem nowych, na ten moment, 27słupów. Trwają prace związane z kanalizacją deszczową i teletechniczną. Dalekoza półmetkiem są te roboty, które dotyczą podbudowy torowiska.

O zadaniu

Zadanie ma na celu dostosowanie istniejącego układukomunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów. Po przebudowie przejazdtramwajami będzie bardziej komfortowy, przyjazny i proekologiczny, a przez tokonkurencyjny do transportu indywidualnego.

Na wykonanie całości zadania, czyli przebudowę dwóch węzłów,wykonawca ma 450 dni od momentu podpisania umowy.

Zakres zmian na węźle „Szarych Szeregów” obejmujemiędzy innymi całkowitą zmianę konstrukcji torów na trójwlotowej siatcerozjazdów, zabudowę torowiska wraz z przebudową przystanków w al. MarszałkaJózefa Piłsudskiego (do jezdni placu Odrodzenia), przebudowę torowiska w al.Wojska Polskiego oraz al. Piastów z rozjazdami. W ramach prac wykonany zostanietakże remont jezdni ronda Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspyronda i peronów przystankowych. Prace obejmą również sieć trakcyjną, systemogrzewania i sterowania zwrotnic, smarownice oraz częściowo uzbrojenie terenu.Układ relacji torowych na węźle trójwlotowym trójkątnym na Placu SzarychSzeregów pozostanie niezmieniony. Długość przebudowywanych torów to prawie 900metrów toru pojedynczego.

Zakres przebudowy węzła „Wyszyńskiego” obejmujemiędzy innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetleniaoraz częściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerówkomunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Robotyprowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowanebędą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementytakie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. WzdłużNabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul.Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy,natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa nakierunku Wyszyńskiego – Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów toblisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Roboty wykonuje firma ZUE S.A. za kwotę 44.894.559,07.

Przedmiotowe zadanie realizowane jest w ramach projektu pn.:”Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” (umowa odofinansowanie nr POIS.06.01.00-00-016/16-00) w ramach działania 6.1 Rozwójpublicznego transportu zbiorowego w miastach oś Priorytetowa VI Rozwójniskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach Programu Operacyjnego Infrastrukturai Środowisko. (TS)