Transport szynowy w Sztokholmie wyposażony w łączność Sepura

infotram
17.05.2011 11:18
Władze Storstockholms Lokaltrafik AB (miejski transport w Sztokholmie) podjęły decyzję o wyposażeniu w łączność, w technologii Sepura, tramwajów i lekkiej kolei. Podpisana w tej sprawie umowa obejmuje montaż około 1000 jednostek radiowych w 250 tramwajach i 750 jednostkach kolejowych. Wszystkie mają służyć 1.100.000 osób, korzystających dobowo z sieci transportu publicznego w Sztokholmie. Jednostki Sepura będą wykorzystywane do przesyłania głosu i danych o ruchu pojazdów w całej sieci. Transmitowane dane będą się składać na bazę stanowiącą Automatyczną Lokalizację Pojazdów (AVL). Informacje te będą wykorzystywane przede wszystkim w celu poprawienia bezpieczeństwa transportu szynowego w Sztokholmie, w tym zapobieganiu wypadkom.
Transport szynowy w Sztokholmie wyposażony został w łączność Sepura (foto: Wikipedia)
Wypowiadając się na temat tej kluczowej umowy, Johnny Dahlquist, prezes SRSAB, powiedział: Ten projekt będzie bezpiecznym dostarczycielem danych, które pomogą we wszystkich aspektach działalności SL. Jedną z nich jest poprawa obsługi klienta. Jesteśmy już wiodącym dostawcą terminali na ogólnopolskiej sieci Rakel, z której korzysta wojsko i służby ratownicze oraz klienci indywidualni. Cieszymy się, że szwedzki transport wybrał ofertę TETRA i Sepura.
Lars-Magnus Gustafsson, Sepura Senior Business Development Manager w Skandynawii, dodał: Bardzo cieszymy się z podpisania tego kontraktu. Jest on efektem ciężkiej pracy naszych partnerów w SRSAB. Terminale Sepura są wykorzystywane w projektach transportu publicznego na całym świecie . Stworzone wraz z naszymi partnerami rozwiązanie może sprostać nowym wyzwaniom stojącym przed operatorami transportu publicznego. Jednym z nich jest bezpieczne przekazywanie danych, a to zapewnia TETRA.
Transport szynowy w Sztokholmie wyposażony został w łączność Sepura (foto: Wikipedia)
System tramwajowy w Sztokholmie stanowią dziś cztery niepołączone ze sobą linie: Spårväg City (linia 7), Nockebybanan (linia 12), Lidingöbanan (linia 21) i Tvärbanan (linia 22). Do 2014 roku planowane jest oddanie do użytku dwóch przedłużeń linii Waldemarsudde –Sergels Torg, do Hornsberg i Ropsten. Obecnie trwają prace przy budowie odcinka Tvärbanan od Alvik do Solna przez Ulsvundę i Sundbyberg, które mają zakończyć się do 2013 roku. Planowana jest ponadto budowa nowej linii tramwajowej na południowym zachodzie Sztokholmu – Spårväg Syd. Jej trasa miałaby przebiegać od stacji kolei podmiejskiej Alvsjöprzez stacje metra Fruängen, Skärholmen i Masmo do stacji kolei podmiejskiej Flemingsberg. Transport szynowy w Sztokholmie uzupełnia Stockholms pendeltåg, składający się z trzech linii. Pociągi kursują po 200 km torów.