Tramwajowe priorytety MPK Wrocław
Rewolucja taborowa, #TORYwolucja, inwestycje w ludzi, modernizacje obiektów i optymalizacja wydatków – to priorytety prezesa MPK Wrocław.
Krzysztof Balawejder przedstawił dziś przed Radą Miejską Wrocławia najważniejsze plany spółki na rozpoczęty właśnie rok.
Człowiek priorytetem
– MPK tworzyli i tworzą ludzie niezwykli. Niektórzy z nich zapisali się na kartach historii w sposób szczególny. Pamiętamy o nich pisząc kolejne rozdziały w dziejach MPK – powiedział prezes MPK Krzysztof Balawejder do miejskich radnych, zaznaczając, że priorytetem w jego działalności jest właśnie człowiek.
MPK jest przedsiębiorstwem szczególnym, bowiem swoją działalnością nie tylko służy mieszkańcom, ale również ma wpływ na wiele aspektów funkcjonowania miasta, na jego estetykę, natężenie ruchu, jest również istotnym pracodawcą – to największa miejska spółka.
Pięć filarów działań MPK
Prezes MPK rozpoczynając swoją pracę w spółce zdiagnozował kluczowe mankamenty w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa: starzejący się tabor, braki kadrowe wśród kierujących i mechaników, niedofinansowanie i wykolejenia. Te z kolei stały się fundamentem powstania strategii, filarami której są: rewolucja taborowa, #TORYwolucja, inwestycje w ludzi, modernizacja obiektów i optymalizacja wydatków.
Rewolucja w taborze
Jak relacjonował prezes MPK, firma konsekwentnie zajmuje się odmładzaniem taboru tramwajowego. Niedawno zapadła decyzja o rozszerzeniu ubiegłorocznego zamówienia na niskopodłogowe tramwaje Moderus Gamma.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
#TORYwolucja będzie trwać
Ten rok to m.in. kontynuacja jednego z największych wyzwań wrocławskiej komunikacji: #TORYwolucji. To nie tylko inwestycyjny boom – realizacja zadań na bezprecedensową skalę – ale także lepszy nadzór nad podwykonawcami i intensywniejsze działania na rzeczy bieżącego utrzymania infrastruktury. W tym roku, tak jak i w ubiegłym, na te cele MPK przeznaczy łącznie 80 mln złotych. Wykona 19 inwestycji.
Modernizacje zajezdni
Prezes MPK w swoim wystąpieniu zapowiedział także modernizację zajezdni. Tramwajowe – „Ołbin” i „Borek” – zostaną przygotowane do przyjęcia czterdziestu sześciu niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma, zamówionych przez przewoźnika. Na Gaju dojdzie do termomodernizacji budynku administracyjnego. Po niej będzie on przygotowany do montażu paneli fotowoltaicznych. Takich, jakie od ubiegłego roku produkują prąd w zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej.