Tramwajowa sieć trakcyjna
Na skrzyżowaniach sieć tramwajową podwiesza się do słupów po obu stronach torowiska. Wynika to z dużej przestrzeni, na której muszą być rozwieszone przewody.
Izolator umieszcza się wewnątrz wieszaka. Pośredniczy on pomiędzy wieszakiem a uchwytem przewodu jezdnego. Izolator izoluje elektrycznie przewody jezdne i konstrukcję wsporczą.
Przewód jezdny Djp100 ma przekrój zbliżony do liczby 8. Jego dolna część współpracuje z nakładką grafitową pantografu i podlega ścieraniu. Nakładka jest wykonana z miękkiego grafitu, ponieważ łatwiej jest wymienić nakładkę na ślizgaczu pantografu, niż kilometry przewodu jezdnego. Przewód jezdny posiada w górnej części dwa wyżłobienia, umożliwiające jego zamocowanie od góry do konstrukcji nośnej sieci trakcyjnej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Uchwyt łączy wieszak i przewód jezdny. Uchwyt składa się z 2 symetrycznych części, które po skręceniu chwytają przewód za rowki i występy, zapewniając pewne mocowanie. Od góry wkręcana jest śruba, która łączy uchwyt z izolatorem w wieszaku.
Odmiennie przedstawia się konstrukcja sieci jezdnej tam, gdzie sieć można podwiesić do słupa w międzytorzu, co pozwala zmniejszyć liczbę słupów.
Na międzytorzu umieszcza się słup, a do niego mocuje wysięgniki ze szkłolaminatu, za pomocą uchwytów z obejmami z taśmy stalowej.
Wysięgniki mają lity przekrój i różne średnice – 42 lub 55 mm, w zależności od wymaganej wytrzymałości.
Strona firmy – www.kromiss–bis.pl