Tramwaje wrócą na linię PST wcześniej
Mimo dokuczliwych upałów pracowaliśmy na trzy zmiany, 24godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wszystko po to, by szybciej zakończyćremont na PST i przywrócić komunikację tramwajową na trasie, tydzień przed rozpoczęciemroku szkolnego ? informuje MPK Poznań.
Jak informuje przewoźnik remont sieci trakcyjnej na PST byłabsolutnie konieczny, bo takie prace nie były wykonywane od chwili uruchomieniatrasy, czyli od 18 lat. Zaplanowane zostały na okres wakacyjny, kiedy z tejtrasy korzysta najmniej pasażerów. Oczywiście niedogodności związane zwykonywanym remontem były dla nich odczuwalne, bo zamiast tramwaju mieli dodyspozycji autobusową komunikację zastępczą. Trudno jednak o bardziejsprzyjającą porę roku do przeprowadzenia remontu ? twierdzi przewoźnik.
– Gruntowny remont sieci trakcyjnej na PST dotyczył 8kilometrów toru pojedynczego ? mówi Łukasz Soszyński, kierownik WydziałuUtrzymania Sieci i Stacji. ? Wymieniliśmy drut jezdny, liny nośne, linkipionowe, osprzęt sieciowy i wymalowaliśmy słupy trakcyjne zgodnie z obowiązującąkolorystyką wprowadzoną przez Plastyka Miejskiego.
Remont miał trwać do 30 sierpnia. Ale PST to trasa kluczowanie tylko dla północnej części Poznania, dlatego podjęta została decyzja oprowadzeniu prac na trzy zmiany, również w niedziele i święta. MPK zależało natym, by tramwaje jak najszybciej wróciły na PST, tydzień przed powrotem uczniówdo szkół.
– Udało nam się wcześniej zakończyć remont dziękizaangażowaniu naszych ludzi, bo wszystkie prace wykonywaliśmy własnymi siłami ?mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. ? Koszmarne upałydawały się ludziom we znaki, a mimo to pracowali z pełnym poświęceniem. I togłównie dzięki nim prace udało się ukończyć tydzień przed planowanymterminem. To jest wielki sukces. Wnajbliższy weekend przeprowadzimy jeszcze na PST próby techniczne i tramwajebędą mogły wrócić na trasę już wnajbliższy poniedziałek, 24 sierpnia, tydzień przed rozpoczęciem rokuszkolnego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dokuczliwie wysokie temperatury były utrudnieniem, ale i sprzymierzeńcem.Farba schła błyskawicznie, więc malowanie trwało krócej i front robótsieciowych mógł posuwać się szybciej niż zaplanowano. Ponadto utrzymująca sięprzez dłuższy czas w określonych, stosunkowo mało zmiennych granicachtemperatura pozwoliła nam na szybsze wykonanie regulacji sieci trakcyjnej.
Przed rozpoczęciem prac na PST pojawiały się liczne pytaniaczy remontu sieci nie można byłoby wykonywać na jednym torze, tak, aby podrugim torze mógł odbywać się np. ruch wahadłowy. Otóż uwzględniając specyfikęzasilania trakcji tramwajowej, a szczególnie trasy PST, gdzie sekcjonowaniezasilania odbywa się podłużnie, ze względów technicznych i bezpieczeństwa niebyło takiej możliwości.