Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje Warszawskie wybrały PESĘ

infotram
06.12.2013 14:55

Jak łatwo było się domyśleć Tramwaje Warszawskie wybrały ofertę PESY w przetargu na dostawę 30 jednokierunkowych, niskopodłogowych wagonów wieloczłonowych. Bydgoski producent jako jedyny złożył ofertę, nie zdecydowali się na to CAF, Skoda, Solaris i Stadler. Cena wybranej oferty to 189 238 752,86 zł brutto. Propozycja PESY uzyskała 100 punktów, kryteria wyboru stanowiły:

cena –80%, rozwiązanie usztywnienia i regulacji kąta międzyczłonowego w czasie podnoszenia i wkolejania tramwaju –6%, układ antykolizyjny –6%, średnica koła –5% oraz masa własna –3%. PESA dostarczy dla Tramwajów Warszawskich krótkie Jazzy. To już czwarty wygrany przez bydgoskiego producenta przetarg w stolicy. Rozpoczęcie dostaw planowane jest w I kwartale 2015 roku, a zakończenie 30 września 2015 roku. Zamówienie jest częścią projektu pn. „Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie”znajdującego się na Liście Projektów Indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Spółka Tramwaje Warszawskie zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 230 071 500 zł brutto. Nowe wagony będą wyposażone w całkowicei niską podłogę, w pełni klimatyzowane (cześć pasażerska i kabina motorniczego). W każdym z nich znajdzie się automat biletowy oraz monitoring wizyjny. Nowe tramwaje będą także wyposażone w nowoczesny System Informacji Liniowej wraz z systemem zapowiedzi głosowych oraz system emisji reklam oparty na monitorach ciekłokrystalicznych. Wagony zostaną także wyposażone w system zliczania pasażerów. Nowością będzie zastosowanie w układzie napędowym pokładowego zasobnika energii, który pozwoli na zmniejszenie zużycia energii pobieranej z sieci trakcyjnej. Dwa z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy.
Krótki Jazz dla Tramwajów Warszawskich (źródło: PESA)