Tramwaje Warszawskie szykują budowę zajezdni na Annopolu

infotram
07.02.2017 11:28

Tramwaje Warszawskiepoinformowały o otrzymaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowyzajezdni tramwajowej „Annopol”.

W ramach tej inwestycji na Białołęce powstaną nowe budynkizajezdni, układ torowy oraz sieć trakcyjna. Zajezdnia będzie przygotowana dogarażowania ponad 150 tramwajów wieloczłonowych. Przewoźnik planuje, że inwestycja zostanie oddana do użytku pod koniec 2020 roku.

Zajezdnia tramwajowa „Annopol”, będzie pierwszą zajezdniątramwajową zbudowaną w Warszawie od 1963 r., kiedy to otwarta została Zajezdnia”Żoliborz”. Będzie miała powierzchnię ok. 11,76 ha i będzie umożliwiaławykonywanie czynności obsługi technicznej 150 wieloczłonowych tramwajów, w tymnapraw oraz stanowiła miejsce postoju tramwajów w czasie, kiedy nie są onewykorzystywane do wykonywania zadań przewozowych. Zajezdnia składać się ma zzespołu obiektów kubaturowych zaplecza technicznego, technologicznego iadministracyjnego oraz stanowisk specjalistycznych pozwalających utrzymać tabortramwajowy w stanie pełnej sprawności takich jak stanowisko do pomiaru płaskichmiejsc, pomiaru nacisku kół, pomiaru obrzeży kół i geometrii wózków, lakiernia,myjnie całopojazdowe czy tokarka podtorowa.

Jako przedsiębiorstwo skoncentrowane na tym, aby w sposóbprzyjazny ludziom i miastu, świadczyć usługi przewozowe, szczególną uwagęzwróciliśmy aby w planowanej zajezdni „Annopol” były wykorzystywane najnowszerozwiązania techniczne umożliwiające minimalizację niekorzystnego wpływu nakomponenty środowiska m.in. poprzez instalacje odnawialnych źródeł energii(OZE) tj.: gazowe absorpcyjne pompy ciepła powietrze – woda, sprężarkowe pompyciepła powiązane z instalacją pionowego magazynu ciepła i chłodu, gruntowewymienniki ciepła do wentylacji wspomagające działanie central wentylacyjnychoraz zoptymalizowaną instalacjęfotowoltaiczną ? informuje stołeczny ratusz. Dodatkowo przewidzianomagazynowanie wody szarej w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów,pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zieleni. Zamknięty obieg wodyw myjniach, jak również zastosowanie smarownic oraz ekranów akustycznych będąograniczać uciążliwości akustyczne wynikające z ruchu taboru tramwajowego.

W ramach nowej inwestycji powstanie 55 torów o łącznejdługości 14,25 kmtp oraz dodatkowy węzełrozjazdowy aby móc włączyć teren zajezdni do istniejącej infrastruktury w ul.Annopol. Główny wjazd na teren zajezdni będzie prowadził od strony ul. Annopol,przez ul. Inowłodzką , planowana jest również budowa wjazdu na teren zajezdniod północno-wschodniej strony ? łącząca teren zajezdni z ul. Włodkowica.

Inwestycja jest częścią projektu „Budowa trasy tramwajowejdo Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą” dla któregow dniu 30.12.2016 r. spółka złożyła wniosek o dofinansowanie ramach ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014?2020.