Tramwaje Warszawskie ruszają z linią na Zieloną Białołękę

infotram
13.04.2018 09:36

Tramwaje Warszawskie ogłaszają przetarg na koncepcję wiaduktutramwajowego nad trasą S8.

Wiadukt i węzełprzesiadkowy

Wiadukt tramwajowy nad trasą S8 wraz z dojazdami będzie miałdługość ponad 1 km. Dzięki temu tramwaje na Zieloną Białołękę przejadąbezkolizyjnie nad ekspresówką i planowaną trasą Olszynki Grochowskiej. Popółnocnej stronie trasy, bezpośrednio przy rondzie Małej Brzozy, zaplanowaliśmybudowę węzła przesiadkowego z autobusów do tramwajów. Perony pętli autobusowejbędą zbudowane jak najbliżej przystanku tramwajowego. Nieco dalej będziemiejsce na parking park and ride, na którym będzie ponad 200 stanowiskpostojowych dla samochodów oraz 300 dla rowerów.

Jaka będzie trasa tramwajowana Zieloną Białołękę?

Trasa tramwajowa z Bródna na Zieloną Białołękę pobiegniewzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Głębockiej. Dalej – wzdłuż planowanej trasy OlszynkiGrochowskiej aż do pętli w pobliżu szkoły podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek.

długość nowej trasy: ok. 6,5 km

częstotliwość tramwajów: co ok. 2-3 minuty

liczba przystanków: 9 (20 peronów)

czas przejazdu do stacji metra przy ul. Kondratowicza: ok.15 minut

czas przejazdu do Dworca Wileńskiego: ok. 30 minut

Terminy

Wykonawca koncepcji, który zostanie wyłoniony w przetargubędzie miał pół roku na jej przygotowanie i uzgodnienie z jednostkamimiejskimi. Zakończenie prac projektowych całej trasy tramwajowej planujemy w2021 roku. Prace budowlane zajmą około 2 lat, a po ich zakończeniu ruszypołączenie tramwajowe z Zielonej Białołęki do centrum Warszawy.

O inwestycji opowiada rzecznik prasowy TW Maciej Dutkiewicz:

{http://infobus.pl/upload_module/Audio_mp3/tramwajzielonabialoleka.mp3}