Tramwaje Warszawskie kupują pięć dwukierunkowych wagonów
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na dostawę pięciu tramwajów dwukierunkowych, całkowicie niskopodłogowych, wieloczłonowych, z napędem z silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, w tym jednego dostosowanego do potrzeb nauki jazdy, wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjno-naprawczym, szkoleniami, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami oraz wykonywaniem napraw powypadkowych (w okresie gwarancji tramwajów).
Przedmiotem zamówienia są tramwaje:
1) dwukierunkowe, wieloczłonowe, przegubowe, z całkowicie niską podłogą, o długości maksymalnie 32,5 m, posiadające zdolność przewozową co najmniej 200 osób na miejscach siedzących i stojących, przyjmując na 1 miejsce stojące 0,2 m2 powierzchni dla pasażera stojącego oraz co najmniej 250 osób w przypadku zagęszczenia, przy którym na 1 osobę stojącą przypada 0,15 m2 powierzchni dla pasażera stojącego,
2) posiadające jednakową funkcjonalność dla obu kierunków jazdy,
3) posiadające co najmniej 28 pełnowymiarowych stacjonarnych miejsc do siedzenia,
4) z wózkami wagonowymi dostosowanymi do całkowicie płaskiej niskiej podłogi,
5) zbudowane tak, aby ich maksymalne niezbędne zapotrzebowanie w zakresie skrajni zapewniało we wszystkich przypadkach bezpieczne wymijanie innych tramwajów oraz bezpieczny przejazd i otwieranie drzwi przy budowlach, w tym przy platformach przystankowych o wysokości do 220 mm licząc od poziomu główki szyny (pgs) i odległości od osi toru wynoszącej 1 250 mm plus poszerzenie wg normy PN-K 92009:1998,
6) wyposażone w urządzenia klimatyzacyjne dla kabin motorniczego i dla części pasażerskiej,
7) wyposażone w pokładowy zasobnik energii,
8) wyposażone w systemy informatyczne: Zintegrowany Moduł Komunikacyjny, System Informacji Liniowej, System Zliczania Pasażerów, System Monitoringu Wizyjnego, System Emisji Reklam, Rejestrator Zdarzeń,
9) posiadające świadectwo homologacji typu tramwaju, wydane w Polsce.
Oferty na ich dostawę można składać do 15 lipca 2014 roku. Wymagany termin realizacji zamówienia to 1 lipca 2015 roku –31 października 2020 roku.
Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia – 1.07.2015 r. – jest terminem dostawy pierwszego tramwaju, przy planowanym zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego do końca września 2014 r. W przypadku, gdy ww. umowa zostanie zawarta później, termin dostawy pierwszego tramwaju może zostać odpowiednio zmieniony. Dostawę tramwajów (wraz z ich odbiorem) należy zakończyć w terminie do 31.10.2015 r. Termin zakończenia realizacji zamówienia – 31.10.2020 r.- jest terminem, do końca którego będą wykonywane naprawy powypadkowe.
Kryteria wyboru to:
1. Cena Oferty –85%
2. Średnica koła –6%
3. Masa własna –6%
4. Szerokość przejścia wzdłuż tramwaju –3%.
O zamówienie mogą ubiegać się producenci, którzy wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, dostawy co najmniej 3 fabrycznie nowych tramwajów z napędem energoelektronicznym i niską podłogą, tj. podłogą, która na całej długości jest całkowicie płaska lub zmienia łagodnie i bezstopniowo swoją wysokość, a ponadto spełnia warunek nieprzekraczania wysokości liczonej od pgs, określonej dla stref drzwiowych na 350 mm, dla stref nad wózkami 480 mm i dla stref pozostałych 380 mm.
Zamówienie jest częścią projektu pn. „Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie”współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.