Tramwaje Szczecińskie też modernizują
infotram
18.08.2009 12:00
Tramwaje Szczecińskie też modernizują
W ostatnich tygodniach sporo miejsca w InfoTram poświęciliśmy modernizacjom i planom remontowym Tramwajów Warszawskich i krakowskiego MPK. Inwestycje infrastrukturalne nie są prowadzone jednak tylko przez tych dwóch przewoźników. W tym tygodniu przybliżamy nieco przygotowania do rozpoczęcia najnowszego zadania remontowego Tramwajów Szczecińskich.
Zakres prac
Przewoźnik chce wykonać modernizację: wydzielonego torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w al. Bohaterów Warszawy – na odcinku od ul. Jagiellońskiej do przystanku przy ul. Mickiewicza oraz infrastruktury towarzyszącej w al. Bohaterów Warszawy – na odcinku od ul. Krzywoustego do ul. Jagiellońskiej, w ul. Żołnierskiej – na odcinku od ul. Somosierry do pętli tramwajowej –Krzekowo, a także pętli tramwajowej Krzekowo. W ubiegłym tygodniu Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na wykonanie wskazanych wyżej robót. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie spółki w dniu 1 września 2009 roku.
Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z wiedzą techniczną, zasadami sztuki budowlanej, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót torowych oraz dokumentacją techniczną stanowiącą załącznik do SIWZ (http://www.ts.szczecin.pl/przetargi/Modernizacja_torowiska-siwz_z_zalacznikami.pdf). Co ciekawe w specyfikacji przetargowej określony został także model komunikacji zastępczej, której organizacje zamawiający chce powierzyć wykonawcy.
Kto może startować w przetargu?
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
5) spełniają następujące warunki dodatkowe:
a) dysponują lub będą dysponować:
– minimum 1 osobą posiadającą wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub kolejowej;
– minimum 1 osobą posiadającą wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Osoby te muszą przynależeć do właściwej izby samorządu zawodowego.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli którakolwiek z uprawnionych osób będzie posiadała łącznie wymagane przez zamawiającego uprawnienia;
b) wykonali należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 2 prace podobne do objętych przedmiotem zamówienia. Za pracę podobną zamawiający uzna – wykonanie robót związanych
z budową, modernizacją, remontem torów tramwajowych wraz z siecią jezdną lub torów kolejowych wraz z siecią jezdną o wartości minimum 3 000 000 zł brutto każda wykazana praca;
c) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności – suma ubezpieczenia nie może być niższa niż 1 000 000 zł.
Terminy realizacji inwestycji
Zamówienie będzie realizowane przez wykonawcę w następujących terminach:
1) Zadanie dotyczące modernizacji wydzielonego torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w al. Bohaterów Warszawy –na odcinku od ul. Jagiellońskiej do przystanku przy ul. Mickiewicza oraz modernizacji infrastruktury towarzyszącej w al. Bohaterów Warszawy –na odcinku od ul. Krzywoustego do ul. Jagiellońskiej –w terminie do 70 dni kalendarzowych od dnia przekazania placu budowy.
2) Zadanie dotyczące modernizacji wydzielonego torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w ul. Żołnierskiej –na odcinku od ul. Somosierry do pętli tramwajowej –Krzekowo, oraz pętli –Krzekowo –w terminie nie dłuższym niż 150 dni kalendarzowych od dnia przekazania placu budowy.
2. Przekazanie placu budowy nastąpi w terminie nie później niż do 30 dnia kalendarzowych od dnia zawarcia umowy.
3. Warunkiem wydania placu budowy jest przedstawienie zamawiającemu przez wykonawcę zatwierdzonego przez organizatora transportu publicznego projektu autobusowej komunikacji zastępczej.
4. Wymagany przez zamawiającego minimalny okres gwarancji –36 miesięcyod dnia odbioru końcowego. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres gwarancji, oświadczając się w tej kwestii w ofercie cenowej. Podany przez wykonawcę okres gwarancji będzie podlegał ocenie zgodnie z kryteriami oceny ofert. Jeżeli wykonawca nie poda w ofercie cenowej okresu gwarancji zamawiający przyjmie, iż wykonawca zaproponował minimalny okres gwarancji.
Wybór oferty
Tramwaje Szczecińskie wybiorą ofertę najkorzystniejszą, wg następujących kryteriów:
Cena –95%
Okres gwarancji –5%.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022