Tramwaje Szczecińskie kupią pierwsze wagony dwukierunkowe. Od Modertransu
Tramwaje Szczecińskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę wagonów dwukierunkowych. Zmontują je same, a nadwozia i podzespoły dostarczy Modetrans.
Firma Modertrans Poznań jako jedyna złożyła swoja ofertę w przetargu.Przedmiotem podpisanej z wykonawcą umowy ma być dostawa nowych nadwozi,elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznychniezbędnych do montażu tramwajów dwukierunkowych. Mają one być przegubowe,wieloczłonowe, częściowo niskopodłogowego. Tramwaje będą złożone w Szczecinieprzez pracowników spółki.
Elementy do dwóch tramwajów wraz z dostawą niezbędnegospecjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego to nie wszystko.Zamawiający daje sobie możliwość wykorzystania prawa opcji polegającego nazamówieniu i dostawie dodatkowych nowych elementów niezbędnych do montażukolejnych dwóch pojazdów.
Umowa podzielona zostanie na 2 etapy. W pierwszym z nichwykonawca ma 180 dni na dostawę kompletu do montażu pierwszego tramwaju, wdrugim łącznie 240 dni od dnia podpisania umowy na dostarczanie elementów dokolejnego. Samo składanie tramwajów to okres około 2 miesięcy.
Na to zadanie spółka przeznaczyła 12 300 000 zł, firmaModertrans Poznań w ofercie określiła kwotę 12 588 300 zł, a więc trzebabędzie trochę dorzucić.
Tramwaje będą przegubowe, częściowo niskopodłogowe,dwukierunkowe:
długość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 28 250 mm,
szerokość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 2 354 mm,
liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących stałych: 40,siedzenia uchylne: od 4 do 6),
udział niskiej podłogi ma wynosić 25%,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziałupasażerskiego oraz kabiny motorniczego
dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiegolub dziecięcego w części niskopodłogowej oraz dwie platformy ułatwiające wjazdna wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy),monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
w każdym członie, w przedziale pasażerskim będązainstalowane po dwa gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonukomórkowego.
Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie- remonty, dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamienniez jednostkami jednokierunkowymi.
Spółka planuje skorzystać z możliwości realizacji prawa opcjipolegającej na zamówieniu i dostawie dodatkowych nowych elementów niezbędnychdo montażu kolejnych 2 tramwajów dwukierunkowych częściowo niskopodłogowych.
„