Tramwaje Śląskie przygotowują zaplecze do przyjęcia Twistów
Tramwaje Śląskie rozpoczęły przygotowania do przyjęcia kolejnych tramwajów niskopodłogowych. Przewoźnik właśnie ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-wykonawczej oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowanym projektem dla zadania „Dostosowanie pomieszczeń zaplecza technicznego do obsługi tramwajów niskopodłogowych”.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie prac w zajezdni R-1 Będzin oraz hali warsztatowej R-2 w Katowicach. Poniżej zamieszczamy szczegółowy zakres prac, jakie są do wykonania w tych obiektach. I tak modernizacja zaplecza technicznego w hali zajezdni R-1 Będzin obejmuje:
1. Modernizację istniejącego kanału naprawczego wraz z jego przedłużeniem do 37 metrów oraz budowę dwóch kanałów bocznych równoległych o długości 12 metrów w zakresie:
– pogłębienia istniejącego kanału (32,00m) do głębokości 1,40m,
– przedłużenia kanału o 5,00 m tj. do długości minimum 37,00 m i głębokości 1,40m,
– wykonania dwóch bocznych symetrycznych kanałów o długości 12,00 m, szerokości 90,00 cm i głębokości 1,40 m. Kanały boczne należy wykonać symetrycznie do kanału głównego,
– wykonania schodów po obu stronach kanałów jako zejścia do kanału głównego oraz kanałów bocznych,
– wykonania instalacji oświetleniowej kanałów o klasie szczelności IP 65 i napięciu 230V oraz gniazd 24V do podłączenia urządzeń,
– wymiany szyn s-49 na długości całego kanału, nowego zamocowania szyn,
– odwodnienia kanału głównego i bocznych z podłączeniem do istniejącej instalacji,
– zachowania istniejącego systemu ogrzewania kanałów z nadmuchem ciepłego powietrza,
– prac w zakresie ścian kanałów licowanych płytkami ceramicznymi odpornymi na działanie substancji organicznych,
– posadzki betonowej, przemysłowej, antypoślizgowej, odpornej na uszkodzenia mechaniczne, uniwersalnej i łatwej w utrzymaniu czystości.
2. Dostawę i montaż przy zmodernizowanym kanale 1 podestu rewizyjnego do obsługi wagonów
niskopodłogowych. Podest ma być konstrukcji stalowej, podłoga z kratek stalowych ocynkowanych, instalacja i sygnalizacja odłączenia napięcia trakcyjnego.
Wymiary podestu:
– długość 37 metrów,
– wysokość 3,06 m (zgodna z poszyciem dachu wagonu),
– maksymalne obciążenie robocze podestu 400kg/m2
Podest należy zamontować w sposób trwały na fundamentach po prawej stronie zmodernizowanego
kanału (od strony ściany hali) nad kanałem bocznym. Należy uwzględnić montaż żurawika
(wciągarki) umożliwiającej transport podzespołów z dachu wagonu na poziom posadzki. Podest
powinien w bezkolizyjny sposób umożliwić przejazd wagonu, pośrodku podestu rewizyjnego należy
wykonać dodatkowy podest, na którym będzie pulpit sterowniczy do obsługi żurawia.
3. Dostawę i montaż żurawia o udźwigu 500 kg na oddzielnym fundamencie poza podestami
rewizyjnymi. Wymagana jest niezbędna dokumentacja rejestracyjna do UDT wraz z instrukcją obsługi
i konserwacji w języku polskim. Żuraw będzie zlokalizowany w połowie długości zmodernizowanych
kanałów po zewnętrznej, południowej stronie kanału bocznego. Dane techniczne:
– udźwig minimum 500 kg,
– zakres podnoszenia minimum 4,80 m pod sieć trakcyjną,
– wysięg około 3,00 m od osi torowiska,
– obrót minimum 300 stopni,
– posadowienie na fundamencie pod podestem rewizyjnym powinno umożliwiać sterowanie z konstrukcji podestu,
Modernizacja zaplecza technicznego hali warsztatowej R-2 Katowice, na torze drugim, kanał pierwszy obejmuje natomiast następujący zakres prtac:
– przedłużenie istniejącego kanału o 20,00 m z wykonaniem schodów zejściowych,
– wykonanie odwodnienia kanału z podłączenie do instalacji,
– oświetlenie kanału, klasa szczelności IP65, napięcie 230V, gniazda wtykowe o napięciu 24 V,
– ściany kanału licowane płytkami ceramicznymi odpornymi na zanieczyszczenia organiczne,
– posadzka kanału – betonowa, przemysłowa, antypoślizgowa odporna na uszkodzenia mechaniczne,
uniwersalna i łatwa w utrzymaniu czystości,
– na całej długości wokół kanału na szerokości 1,50 m wykonanie posadzki przemysłowej,
antypoślizgowej.
Zamówienie obejmuje także opracowanie projektu dokumentacji wykonawczej.
Oferty w przetargu można składać do 11 września 2013 roku. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 21.000,00 PLN. Prace powinny zostać wykonane do dnia 16 grudnia 2013 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena. Przypomnijmy, że Tramwaje Śląskie właśnie w grudniu br. rozpoczną odbieranie pierwszych z trzydziestu niskopodłogowych wagonów Twist, jakie dostarczy bydgoska PESA.