Tramwaje Śląskie kupują wagony wysokiej jakości!

infotram
11.06.2012 10:21
To chyba najbardziej oczekiwany przetarg tramwajowy w Polsce. Tramwaje Śląskie wreszcie go ogłosiły i trzeba przyznać, że jeden z zapisów powoduje, że nie można przejść obok niego obojętnie. Otóż przewoźnik chce kupić wagony wysokiej jakości! W liczbie 30 sztuk. Oprócz tego muszą to być jednokierunkowe nowoczesne konstrukcje tramwajowe, wieloczłonowe, o udziale niskiej podłogi nie mniej niż 60% długości podłogi przedziału pasażerskiego. Pojazdy muszą być zasilane silnikami prądu przemiennego. Zamówienie obejmuje także dostawę pakietu naprawczego i specjalistycznego sprzętu niezbędnego do eksploatacji wagonów.
 Wymagania dotyczące wagonów:
1. pojemność znamionowa nie mniej niż 200 pasażerów, w tym minimum 20% miejsc siedzących stałych (przy założeniu 0,20m2 powierzchni na jednego stojącego pasażera),
2. długość mierzona pomiędzy czołem ściany przedniej i tylnej (bez sprzęgów i zderzaków) –maksymalnie 32 m i nie miej niż 28 m, przy czym odległość pomiędzy otworami skrajnych drzwi pasażerskich mierzona od krawędzi zewnętrznych tych otworów drzwiowych (najbliżej początku i końca wagonu) nie może przekroczyć 29 m,
3. szerokość zewnętrzna 2350-2400 mm
4. kategoria konstrukcyjna minimum P-V według PN-EN-12663 „Wymagania konstrukcyjno –wytrzymałościowe dotyczące pudeł kolejowych pojazdów szynowych”,
5. szerokość toru 1435 mm (+/- 2 mm),
6. napięcie zasilania 600 V (+120/-200V),
7. posiadanie świadectwa homologacji typu tramwaju wydane w Polsce,
8. Zapotrzebowanie w zakresie skrajni wynikające z budowy tramwaju musi zapewnić w każdej sytuacji nienaruszenie konturu koniecznej przestrzeni niezabudowanej skrajni budowli wymaganej normą PN-K-92009 z odstępstwem w zakresie jego odległości od osi toru do wartości 1200 mm do wysokości 170 mm mierząc od pgs (poziomu główki szyny) oraz bezpieczne mijanie, omijanie wagonów tego samego typu, co oferowany oraz innych wagonów eksploatowanych przez Zamawiającego, których skrajnia spełnia normę PN-K-92008. Ponadto wagon musi zapewnić również bezpieczny przejazd i otwieranie drzwi przy peronach przystankowych o wysokości do 260 mm w odległości 1250 mm od osi toru usytuowanych na torach szlakowych: prostych i na łukach o promieniu równym lub większym od 150 m, uwzględniając poszerzenia zgodnie z normą PN-K-92009. Powyższe wymagania muszą być spełnione przy uwzględnieniu maksymalnego zużycia: szyn, obręczy, elementów amortyzacji wagonu, przy założeniu maksymalnego napełnienia wagonu i oblodzenia platformy przystankowej do wysokości 10 mm.
Karlik - śląski niskopodłogowiec
Oferty na dostawę wagonów można składać do 29 czerwca 2012 roku. Przetarg jest współfinansowany z funduszy unijnych w ramach realizacji Projektu pn.: „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Wybór dostawcy wagonów nastąpi według kryteriów:
Cena –80%
Wartość techniczna –10%
Termin dostawy pierwszego tramwaju –10%.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się producenci, którzy wykonali lub wykonują, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, dostaw o sumarycznej liczbie minimum 10 sztuk nowych wagonów tramwajowych niskopodłogowych o udziale min. 60% niskiej podłogi z napędem energoelektronicznym prądu przemiennego, które uzyskały homologację w krajach Unii Europejskiej, przy czym wartość netto każdego dostarczonego wagonu nie może być niższa niż 5.000.000 PLN. Przez niską podłogę rozumie się podłogę o wysokości maks. 370mm nad poziomem główki szyny (pgs) oraz nad wózkami w części niskopodłogowej nie więcej niż 480 mm nad pgs.
Dołącz do nas na Facebooku.