Tramwaj Skody na rynek azjatycki
Škoda zaprezentowała w Pekinie swój nowy tramwaj,przeznaczony na rynek azjatycki. Jest to nowoczesny pojazd, w 100%niskopodłogowy, pięcioczłonowy, który w przyszłości ma pojawić się na liniachsieci tramwajowej w stolicy Chin. Wagon został pokazany na targach UrTran, gdzie wzbudzał duże zainteresowanie.
?Cieszę się, że mamy już ten pojazd opracowany i wyposażonyw sprzęt elektryczny, napęd mechaniczny i systemy sterowania. Zakończenie budowytramwaju odbyło się w kooperacji z chińską firmą Beijing Subway Rolling StockEquipment Co. Ltd. (BSR) w Pekinie, która również oficjalnie zaprezentowałatramwaj ? mówi Petr Gaman, dyrektor techniczny Škoda Electric.
Nowy tramwaj oferuje specjalne rozwiązania techniczne,dzięki którym może on kursować nawet w miejscach bez sieci trakcyjnej. Pojazdjest wyposażony w system bateryjny Škody, zbliżony do tego, jaki zostałzastosowany w pojazdach dla tureckiego miasta Konya. Wsparcie techniczne zapewnilichińscy inżynierowie.
„Škoda Transportation Group chce wejść na wymagającychiński rynek w dłuższej perspektywie bardziej aktywnie i skuteczne. Napoczątku kwietnia tego roku został przedstawiony kolejny nowy tramwaj, 27T. Topojazd, który jest technicznie oparty na koncepcji tramwajów rodziny ForCity,spełniający najnowsze parametry techniczne i bezpieczeństwa. Może być zasilanyz baterii, a nawet alternatywnie wodorowymi ogniwami paliwowymi. Obecnie Škoda Electricrealizuje dostawy, do chińskiego miasta Suzhou, silników do czterdziestu pociągówmetra. Jest to potwierdzenie faktu, że czeskie know-how może sprostać nawetnajbardziej wymagającym rynkom” – mówi Jaromír Šilhánek, Prezes ZarząduŠkoda Electric.
Nowy tramwaj jest kontynuacją udanej przygody czeskiegoproducenta z tramwajami. Obecnie Škoda realizuje dostawy wagonów dlaBratysławy, wspomnianego tureckiego miasta Konya oraz Pragi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„