Tramwaj Plus nadal funkcjonuje. Bez plusa…

infotram
18.02.2014 12:07
W lokalnych mediach pojawiły się dzisiaj zaskakujące informacje o likwidacji projektu Tramwaju Plus. To nie jest prawda. Tramwaj Plus jako projekt wciąż funkcjonuje – informuje wrocławski Urząd Miasta. Linie 31, 32 i 33 mają tak jak do tej pory nadany priorytet w ramach Inteligentnego Systemu Transportu. Na swoich trasach jeżdżą szybciej niż przed wprowadzeniem ITS-u. Zapewniają też dodatkowy komfort podróży w porównaniu do zwykłych linii tramwajowych, czyli klimatyzację i wygodę jazdy.Jedyne co się zmieniło, to to, że nazwa „plus”zniknęła z wyświetlaczy pojazdów oraz informacyjnych tablic na przystankach.
’Zrobiliśmy to na prośbę pasażerów, którzy zwracali nam słuszną uwagę, że „plusy”na wyświetlaczach w tramwajach powodowały, że cyfry były dwa razy mniejsze niż mogłyby być, a na wyświetlaczach ITS nie mieściły się i w związku tym przewijały, powodując mniejszą ich czytelność’ –mówi Arkadiusz Filipowski, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego. 'Nie rozumiem zamieszania, jakie przetoczyło się przez lokalne media. Techniczna zmiana urosła do rangi komunikacyjnej rewolucji, a to przecież nieprawda’ – dodaje.
Tramwaj Plus (foto: wroclaw.pl)
Pierwsza linia Tramwaju Plus powstała latem 2011 r. Połączyła Stadion Olimpijski i pl. Dominikański. 'To był rezultat decyzji podjętych w 2006 r. o rozwoju transportu szynowego w mieście’ –zaznacza Paulina Tyniec z Zespołu Zarządzania Projektami UM Wrocławia. Efekty projektu to ponad 5 km nowych tras tramwajowych, blisko 40 km zmodernizowanych torowisk, ponad 20 nowoczesnych przystanków i dwa nowe węzły przesiadkowe –przy Stadionie Wrocław i w rejonie dworca PKP i PKS. Plusy jeżdżą na trzech liniach –31, 32 i 33. Dowożą pasażerów ze Stadionu Olimpijskiego i Gaju na Kozanów, Pilczyce i Stadion Wrocław. 'Tramwaje Plus to Skody 19T, komfortowe z klimatyzacją, dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych’ –wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK we Wrocławiu. Obecnie po mieście jeździ ich 31 tramwajów Plus.