Tramwaj na Rakowieckiej w 22 miesiące. Warszawa ma umowę z Balzola
12 października Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Balzoa na nową trasę tramwajową w Warszawie. Na Rakowieckiej.
Linia ta pozwoli dojechać do stacji metra Pole Mokotowskie i połączy Puławską z al. Niepodległości. Przejazd z Wilanowa do metra przy Polu Mokotowskim zajmie około 15 minut, a z Dolnej – mniej niż 10 minut.
Jaka trasa na Rakowieckiej?
-„Zbudujemy około 1000 metrów nowych torów na Rakowieckiej między Puławską a Aleją Niepodległości. Przebudujemy także skrzyżowanie przy Alei Niepodległości. Tory na tej ulicy pobiegną jej północną stroną i zajmą część obecnej jezdni” – poinformowały Tramwaje Warszawskie.
Posłuchajcie co o tej inwestycji mówi Maciej Dutkiewicz rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich:
Do dyspozycji kierowców będzie dwukierunkowa jezdnia o szerokości około 6 metrów po południowej stronie. Ulica nabierze kameralnego charakteru i będzie przypominać drugą część Rakowieckiej, między al. Niepodległości a Wołoską, gdzie jeżdżą tramwaje. Prace obejmą też przebudowę i budowę oświetlenia ulicznego wraz z zasilaniem. Powstaną też cztery nowe perony tramwajowe. Nowa trasa będzie wymagała zasilania tramwajów w energię elektryczną i dlatego zostanie zmodernizowana podstacja trakcyjna przy Wiśniowej. Przebudowana zostanie też infrastruktura podziemna jak, instalacje elektryczne, sieć gazowa, wodociąg i kanalizacja.
Zielone tory, nowe drzewa
Na Rakowieckiej będą zielone tory z rozchodnikiem, a ich długość wyniesie około 500 metrów. To będą kolejne takie tory w stolicy – jest ich już ponad 33 km. Zaplanowano też zasadzenie 39 dużych drzew
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nową trasę tramwajową zbuduje firma Balzola Koszt inwestycji to 63,8 mln złotych netto. Wykonawca będzie miał 22 miesiące na budowę nowej trasy. Pierwsze 5 miesięcy wykonawca poświęci na przygotowanie projektów wykonawczych
Tak, jak w przypadku powstające trasy do Wilanowa i na Kasprzaka, tramwaj na Rakowieckiej istniał już wcześniej. Tory, dokładnie na tym samym odcinku, także na północnej części ulicy, istniały między 1927 a 1967 rokiem. Pięć linii tramwajowych jadących po Rakowieckiej tym odcinku zostało zastąpionych autobusami.
Warszawski program tramwajowy
Warszawa prowadzi największy w Polsce program inwestycji tramwajowych. W budowie jest obecnie ponad 11 km nowych tras tramwajowych – na Kasprzaka, na Gagarina i do Wilanowa.
Niedługo podpiszemy umowę na budowę podziemnej trasy do Warszawy Zachodniej. Tramwaje Warszawskie pracują nad przygotowaniem kolejnych tras – na Gocław, wzdłuż Pola Mokotowskiego, na Zieloną Białołękę i wzdłuż Modlińskiej. Powstaje też najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce – na Annopolu.
Do Warszawy przybyło już 117 ze 123 zamówionych tramwajów Hyundai.