Tramwaj indywidualny na targach w Hanowerze
Tramwaj indywidualny tojedno z rozwiązań prezentowanych przez polskich naukowców na targach HannoverMesse 2017. Innowatorzy nie narzekają na brak zainteresowania, takżepotencjalnych inwestorów.
Na rozpoczętych w poniedziałek Międzynarodowych TargachInnowacyjnych Technologii Przemysłowych w Hanowerze, oprócz prezentacji ok. 200polskich firm, można obejrzeć 27 rodzimych koncepcji technologicznych,przygotowanych przez polskie instytuty naukowe oraz wynalazców.
Innowacje te są prezentowane w strefie SciTech Poland wcałości poświęconej technologiom tworzonym przez polski sektor akademicki orazw pawilonie narodowym w strefie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR).
Strefa SciTech Poland to efekt współpracy Ministerstwa Naukii Szkolnictwa Wyższego, NCBR, AHK (Polsko-Niemieckiej IzbyPrzemysłowo-Handlowej) oraz Fundacji Impact. Strefa SciTech Poland jestkomplementarna ze zlokalizowaną w pawilonie narodowym strefą NCBR, gdzie prezentowanychjest 10 technologii.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Duże zainteresowanie zwiedzających wzbudza m.in. tramwajindywidualny, który powstał na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej(PW). To pojazd elektryczny działający w oparciu o system Personal RapidTransit (PRT). To system automatycznego transportu osób, który ma cechy zarównotransport indywidualnego, jak i publicznego. Pojazdy PRT zabierają na pokład od3 do 5 osób, poruszają się po lekkiej infrastrukturze torowej lub korzystają ztoru „wirtualnego” na jezdni. Prof. Maciej Kozłowski z PW wyjaśniaPAP: „Nie będzie kierowcy, urządzenie będzie jeździło samo”.
„