Tramino Olsztyn pojechał na testy do Poznania
Solaris poinformował o zakończeniuprodukcji pierwszych dwóch z piętnastu tramwajów dla Olsztyna. Od wczorajTramino Olsztyn numer jeden jest testowany w Poznaniu, na terenie zajezdniMiejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego na Franowie. W połowie czerwcaegzemplarz numer dwa zostanie dostarczony do stolicy Warmii i Mazur.
Jak informuje producent zgodnie z umową zawartą pomiędzy GminąOlsztyn a Solarisem w połowie czerwca tego roku do odbiorcy przyjedzie pierwszyz piętnastu nowoczesnych, dwukierunkowych oraz w pełni niskopodłogowychtramwajów o długości 29,3 metra i szerokości 2,5 metra. Cały kontraktzrealizowany zostanie do końca września bieżącego roku.
Równolegle, od wczoraj w Poznaniu, pierwszy egzemplarz TraminoOlsztyn przechodzi rygorystyczne testy homologacyjne. Mają one potwierdzić jegobezpieczeństwo, wysoką jakość wykonania oraz niezawodność. Jak informuje Solaris na tereniepoznańskiej zajezdni MPK na Franowie testowane są m.in. kompatybilnośćoprogramowania sterującego pojazdem ze wszystkimi urządzeniami. W szczególnościsprawdzane są układy napędowy i hamulcowy, w tym odwzorowanie hamowaniaawaryjnego. Uruchamiane są kolejne systemy bezpieczeństwa, takie jak układpoziomowania przy różnym obciążeniu i zużyciu obręczy kół oraz pokładowyrejestrator ATM, będący szynowym odpowiednikiem czarnej skrzynki w samolocie.
Jednocześnie z pracami nad uzyskaniem homologacji rozpoczną siędostawy pozostałych tramwajów do Olsztyna. Pierwszy z nich przyjedzie dostolicy Warmii i Mazur w połowie czerwca. Tym samym, po ponad pięćdziesięciulatach przerwy, do miasta powróci miejski transport szynowy. Oficjalną prezentacjęSolarisa Tramino Olsztyn w zajezdni przy ulicy Kołobrzeskiej w Olsztyniezaplanowano na 19 czerwca.
Solaris Tramino Olsztyn ? opis techniczny
Każda z trzech sekcji Tramino Olsztyn osadzona została na tzw.wózku. Dwa skrajne są wózkami napędowymi, a środkowy to wózek toczny. Układnapędowy stanowią łącznie cztery asynchroniczne silniki trakcyjne o mocy 120 kWkażdy. Tramwaj zabiera na pokład ponad 200 podróżujących, z czego 43 namiejscach siedzących. Sześć par podwójnych drzwi po każdej ze stron pozwalapasażerom na szybkie i komfortowe wejście oraz opuszczenie pojazdu.Klimatyzowana przestrzeń pasażerska monitorowana jest za pomocą systemu kamer.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Solaris zrealizował dotychczas tramwajowe zamówienia dla Poznania(45 sztuk) oraz niemieckiej Jeny (5 sztuk pojazdów dwukierunkowych).W tym roku zakończy się również dostawa pojazdów szynowych polskiego producentado Brunszwiku (18 sztuk) oraz Olsztyna (15 sztuk). Z kolei w latach 2016-2020do Lipska pojedzie 41 egzemplarzy Tramino.
„