Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramino dla Olsztyna – ostateczny projekt

infotram
29.05.2013 09:53
Olsztyński Urząd Miasta zaprezentował ostateczny wygląd Solarisa Tramino, który w przyszłym roku wyjedzie na tamtejsze tory. Przypomnijmy, że miasto zamówiło u podpoznańskiego producenta 15 dwukierunkowych wagonów. Mają to być dwukierunkowe pojazdy, które zostaną skierowane do obsługi budowanej właśnie w Olsztynie linii tramwajowej. To powrót komunikacji szynowej do miasta po około pięćdziesięcioletniej przerwie. Solaris pierwsze wagony dla Olsztyna zacznie produkować jeszcze w tym roku, w czwartym kwartale. Na chwilę obecną zostały dopięte na ostatni guzik wszystkie kwestie związane z wyglądem, zarówno zewnętrznym, jak i wewnętrznym, pojazdów. Malatura wagonów utrzymana jest w zieleni. O tym, jak będą wyglądały olsztyńskie tramwaje, miasto zadecydowało po konsultacjach społecznych.  Efekty prezentujemy poniżej.
Tak będą wyglądały Tramino dla Olsztyna (źródło: UM Olsztyn)Tak będą wyglądały Tramino dla Olsztyna (źródło: UM Olsztyn)Tak będą wyglądały Tramino dla Olsztyna (źródło: UM Olsztyn)Tak będą wyglądały Tramino dla Olsztyna (źródło: UM Olsztyn)Tak będą wyglądały Tramino dla Olsztyna (źródło: UM Olsztyn)
Solarisy Tramino dla Olsztyna będą pojazdami dwukierunkowymi o długości 29,3 metra. Wyposażone zostaną w 6 par podwójnych drzwi po każdej ze stron i zabiorą na pokład ponad 230 pasażerów. Co niezwykle istotne dla osób korzystających z komunikacji miejskiej w Olsztynie, Tramino będą niskopodłogowe na całej swojej długości. Wydajna klimatyzacja zapewni odpowiedni komfort podróżowania nawet w najgorętsze dni, a system monitoringu znacznie podniesie poziom bezpieczeństwa. Tramino dla Olsztyna będą trzyczłonowe. Każda z sekcji osadzona zostanie na wózku. Dwa skrajne będą wózkami napędowymi, a środkowy to wózek toczny. Układ napędowy będą stanowić łącznie 4 silniki trakcyjne. Przy budowie olsztyńskich Tramino producent chce wykorzystać doswiadczenie zdobyte przy konstruowaniu wagonów dla Poznania i Jeny. Zgodnie z umową piętnaście Solarisów Tramino zostanie dostarczonych do Olsztyna, jak wspomnieliśmy wcześniej, w 2014 roku, a termin dostawy skorelowano z oddaniem do użytkowania linii tramwajowej.