Torowa rewolucja w Szczecinie; widać postępy
Każdy dzień przynosi widoczny postęp prac w ramach Torowej rewolucji. Prace prowadzone są jednocześnie w centrum miasta i na Niebuszewie, a ich front jest bardzo szeroki.
W ubiegłym tygodniu, między innymi, wykonywane były roboty brukarskie na Al. Wyzwolenia, ul. Piłsudskiego / ul. Matejki i Asnyka, prace rozbiórkowe – ul. Piłsudskiego czy elektro-energetyczne na ul. Boguchwały i Placu Rodła. Montowany był także rozjazd na skrzyżowaniu Matejki/Piłsudskiego. Nie zwalniają prace na torowisku wzdłuż Wyzwolenia i Matejki. Odbywało się również układanie podbudowy drogowej z kruszywa na ul. Orzeszkowej i prace bitumiczne na ul. Asnyka oraz ul. Kadłubka.
Co dalej?
Kolejne dni zapowiadają się równie pracowicie. W planach jest między innymi:
Wykonanie rozbiórek drogowych i robót ziemnych – ul. Piłsudskiego, al. Wyzwolenia przy skrzyżowaniu z ul. Mazowiecką (PAT)
Betonowanie zabudowy szynowej – pl. Żołnierza Polskiego, al. Wyzwolenia
Prace związane z montażem szyn i ustawianiem torowiska na pl. Rodła i ul. Piłsudskiego
Montaż rozjazdów - montaż skrzyżowania torowego – pl. Rodła
Wykonanie odcinków odwodnienia terenu wraz z montażem odwodnień torowych i punktowych wzdłuż ul. Piłsudskiego
Wykonanie sieci wodociągowej w ul. Piłsudskiego i Al. Wyzwolenia
Wykonanie torowiska z płyt prefabrykowanych VRZ wraz z ustawieniem i regulacją szyn – ul. Orzeszkowej
Wykonanie podbudowy bitumicznej pod płyty VRZ – ul. Asnyka
Prace brukarskie
Wykonanie fundamentów pod słupy trakcyjne wraz ze słupami – ul. Nieduża
Prace drogowe na skrzyżowaniu ul. Matejki / ul. Piłsudskiego
Wykonanie dolnej płyty betonowej przy rozjeździe – ul. Piłsudskiego / ul. Matejki
Wykonanie zabudowy szynowej z betonu – łuki na ul. Piłsudskiego / ul. Matejki
Prace torowe w torowisku na ul. Piłsudskiego
O ZADANIU
Jest to jedna z największych inwestycji w mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości 3 pl. Żołnierza Polskiego — Matejki — al. Wyzwolenia — pl. Rodła — rondo Giedroycia — Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostało podzielone na kilka etapów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zakres robót obejmuje:
przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia,
przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowę całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo-tramwajowych,
budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
integrację przestanków autobusowych i tramwajowych,
ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
budowę wydzielonych miejsc postojowych,
budowę pasów rowerowych,
przebudowę chodników oraz zjazdów,
przebudowę sieci trakcyjnej,
przebudowę oświetlenia ulicznego,
przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
Przypominamy, że wykonawca — ZUE S.A ma 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie pod nazwą „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)”. Wartość umowy to 174 429 663,24 zł.