Terminal PDA wspomaga kontrolera biletów
infotram
01.03.2013 21:50
Terminal PDA wspomaga kontrolera biletów
Inwazja telefonów komórkowych, palmtopów a następnie smartfonów zrewolucjonizowała codzienność. Urządzenia te zapewniły mobilną komunikację i dostępność do informacji w trybie on-line w każdym miejscu i czasie. Od kilku lat popularne stają się terminale PDA (Personal Digital Assistant), zaliczne do palmtopów. Urządzenia te to miniaturowe przenośne kontrolery, które znacznie zwiększają możliwości kontrolera biletów.
Terminal PDA posiada szereg korzystnych parametrów, umożliwiających pracę w terenie. Przede wszystkim, urządzenie jest lekkie (około 1 kg), niewielkie (30x10x20 cm) i poręczne (mieści się w ręce lub posiada specjalny uchwyt). Dodatkowo, terminal jest dostosowano do pracy w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza, co umożliwia mu wspomaganie kontrolera biletów w każdej porze roku. Jedynie ładowanie baterii musi być prowadzone w dodatniej temperaturze.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Terminal posiada możliwość odczytu:
- znaczników RFID, zatopionych w kartach miejskich,
- kodów kreskowych 1D,
- kodów kreskowych 2D –fotokodów (powszechnie wykorzystywane w PKP Intercity do sprawdzania ważności drukowanych przez pasażera biletów kolejowych, opłacanych drogą internetową).
W wyniku zapewnienia stałej komunikacji, możliwe jest porównywanie danych z zewnętrznymi bazami danych. Praktyczne zastosowanie tej możliwości to sprawdzenie ważności danych osoby podróżującej bez ważnego biletu. Dalsze rozwinięcie tej funkcjonalności to automatyczne sprawdzanie w bazie danych, czy dana osoba zalega z opłatą dodatkową i możliwość przesyłania danych do Krajowego Rejestru Długów. O ile wiele osób ignoruje opłaty dodatkowe i wciąż podróżuje na gapę, co nadal znajduje przyzwolenie społeczne w pewnych kręgach, to znalezienie się w KRS skutkuje ograniczonym dostępem do kredytów i wiąże się z przykrymi konsekwencjami dla osoby okradającej firmy przewozowe i zarządy transportu.
Istotną zaletą terminala jest pozycjonowanie i nawigacja, dzięki czemu kierownik nadzorujący pracę kontrolerów może mieć stałą informację o ich lokalizacji. Taka forma nadzoru eliminuje wszelkie niepożądane przerwy w pracy.
Terminal musi być przystosowany do trudnych warunków, jak i do potencjalnego upadku, np. w wyniku napaści na kontrolera. Stąd też urządzenia te są wstrząsoodporne i nie ulegają uszkodzeniu po upadku na beton z wysokości do 1,8 metra. Antena jest zintegrowana wewnątrz obudowy. Urządzenie jest szczelne i wodoodporne, o czym świadczy klasa ochrony IP65.
Zasilanie terminala jest dużo solidniejsze, niż wciąż rozładowujących się, leciutkich smartfonów. Na wyposażeniu znajduje się bateria litowo-jonowa, gromadząca energię 5000 mAh, a więc ponad 2 razy więcej niż bateria w smartfonie Sony Xperia. Umożliwia to pracę przez co najmniej 8 godzin.
Do obsługi urządzenia wykorzystywany jest np. Microsoft Windows Mobile 5.0 lub 6.1 Premium. Pamięć 64-128 MB jest w zupełności wystarczająca. Terminal wykorzystuje do łączności bezprzewodowej standard 802.11 a, b lub g (szybkości od 1 do 54 MB/s). Moc wyjściowa nadajnika to 100 mW.
Przykładem terminala PDA jest Motorola MC9090-Z z procesorem Intel XScale PXA270, MC3190-Z, MC9190-G lub Psion Omnii RT15.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022