Szybszy szybki tramwaj
infotram
17.02.2010 00:48
Szybszy szybki tramwaj
Dobra informacja dla krakowskich pasażerów. Od soboty –13 lutego 2010 roku skrócił się czas przejazdu linii tramwajowych kursujących w korytarzu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju –taką informację przekazał Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Co to oznacza dla pasażerów? Otóż w związku z postępującą optymalizacją działania systemu sterowania ruchem, linia numer 50 przyspiesza, a wraz z nią wszystkie inne tramwaje, kursujące po jej trasie (3, 5, 6, 7, 9, 13, 23, 24 i 51). W związku z tym zmienia się także rozkład jazdy krakowskiego szybkiego tramwaju. Jak informuje ZIKiT w dni powszednie, linia numer 50 będzie wyjeżdżała z pętli na Kurdwanowie minutę później. Rozkład wyrówna się z dotychczasowym na przystanku przy 'Kablu’. Zmniejszono bowiem czas przejazdu pomiędzy 'Bieżanowską’ a 'Kablem’ z 2 minut do 1 minuty. Druga minuta zostanie „ucięta”pomiędzy przystankami 'Rondo Grzegórzeckie’ i 'Rondo Mogilskie’. Ze zmianą godzin odjazdu szybkiego tramwaju wiąże się również skrócenie czasu przejazdu na tej trasie. Linia 50 z Kurdwanowa do Krowodrzy w godzinach szczytu popołudniowego będzie jechała 37 minut, a przez większą część dnia 36 minut. Gdy ponad rok temu uruchamiano linię krakowskiego szybkiego tramwaju, czas ten wynosił 42 minuty. W przeciwnym kierunku minuta odjęta została pomiędzy przystankami 'Dworzec Towarowy’ i 'Politechnika’ oraz 'Powstańców Wielkopolskich’ i 'Cmentarz Podgórski’. Dzięki temu, czas przejazdu będzie wynosił 38 minut w godzinach szczytu popołudniowego i 37 przez większą resztę dnia. Rok temu czas przejazdu wynosił 43 minuty.
Przypomnijmy, iż krakowski szybki tramwaj wystartował ponad rok temu –w dniu 12 grudnia 2008. Łącznie linia szybkiego tramwaju w stolicy Małopolski liczy obecnie 14 km długości, jednak według projektów ma zostać wydłużona. Część jej trasy przebiega w tunelu o długości 1538 metrów, wewnątrz którego znajduje się 3078 metrów torowiska tramwajowego prowadzącego od zmodernizowanego w latach 2004-2008 ronda Mogilskiego pod ulicą Lubomierską do Dworca Głównego PKP. Tu, dokładnie pod peronami, znajduje się pierwsza stacja Dworzec Główny Tunel, następnie tunel skręca w prawo by pod Galerią Krakowską i dalej wzdłuż Nowej Pawiej dotrzeć do kolejnej stacji Politechnika. Węzeł Politechnika to para dwóch przystanków tramwajowych znajdujących się jeden pod drugim. Następnie linia kończy się rampą gdzie pod estakadą al. 29 listopada łączy się z torowiskiem wzdłuż ul. Pawiej i dalej biegną wzdłuż torów kolejowych do pętli Dworzec Towarowy skąd można udać się przez Kleparz i Długą ponownie do centrum, lub estakadą nad torami do pętli Krowodrza Górka. Na trasie krakowskiego szybkiego tramwaju pojawiają się wyłącznie wagony niskopodłogowe, głównie Bombardiery NGT6.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022