Szybkim tramwajem w Szczecinie od 29 sierpnia

infotram
14.08.2015 08:51

Pierwsze tramwaje przejechały po nowym torowisku na ul.Energetyków, Gdańskiej i na pętli Basen Górniczy ? poinformował szczecińskiZDMiT. Póki co bez pasażerów. To pierwszy przejazd tramwajem od 27 lipca 2014roku, kiedy to po raz ostatni na trasie do Basenu Górniczego pojechały tramwajelinii 2, 7 i 8.

We wtorek i środę (11 i 12 sierpnia) przeprowadzone zostałyprzejazdy techniczne po nowych torach. W przejeździe wzięły udział aż trzytramwaje: Tatra kT4Dt, niskopodłogowy Swing oraz składany w Szczecinie ModerusBeta – tramwaj z częściowo niską podłogą.

Podczas przejazdu służby techniczne sprawdziły zgodność zprojektem wszystkich elementów nowej infrastruktury ich wykonanie od siecitrakcyjnej, poprzez torowisko, na peronach przystankowych skończywszy.

Układ torowy pomiędzy Mostem Długim a Basenem Górniczymzostał całkowicie przebudowany. To łącznie 8 296 metrów toru pojedynczegowymienionego przez firmę Energopol Szczecin. Nowością jest wybudowanie pasaautobusowo ? tramwajowego, który objął odcinek od przystanku Baltona do wjazduna Most Długi. PAT przed mostem kończy się śluzą dla pojazdów komunikacjimiejskiej z sygnalizacją świetlną, która ma dawać autobusom i tramwajompriorytet na wjeździe na Most Długi.

Przebudowane zostały perony przystankowe, które jednocześnieumożliwiają na nie wjazd autobusów. Na przystankach zamontowane zostałyestetyczne i nowoczesne wiaty przystankowe zgodne ze stosowaną kolorystykąFloating Garden.

Wykonawca prac przebudował także pętlę na Basenie Górniczym? budując ją od podstaw: wyburzone zostały stare zabudowania a ich miejscuwybudowane zostały nowe obiekty: budynek dla dyspozytorów, kasy biletowe orazpomieszczenia dla motorniczych i kierowców.

Wybudowane także nowe perony dla autobusów a całość pętlizostała zadaszona.

Dodatkowo autobusy jadące od strony prawobrzeża będą mogływjeżdżać bezpośrednio na peron tramwajowy, co stworzy przyjazne warunki doprzesiadania się z autobusu do tramwaju.

Warta blisko 80 milionów złotych inwestycja jest elementemrealizowanego przez ostatnie lata w Szczecinie dofinansowanego ze środków UniiEuropejskiej projektu ?Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie?.

Wartość projektu wynosi 273 443 215, 80 zł z czego wysokośćdofinansowania to 131 170 000 zł.

Pasażerowie po raz pierwszy pojadą nowym torowiskiem 29sierpnia. Tego dnia zaplanowana jest inauguracja trasy Szczecińskiego SzybkiegoTramwaju, czyli przedłużenia linii tramwajowej do Zdrojów. Próby techniczne natrasie SST odbędą się po weekendzie.