Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Szczecin: Nie tylko tatra

infotram
31.03.2006 11:27
Za kilka tygodni jeden lub dwa tramwaje tatra powinny trafić na testy do Szczecin –informuje Głos Szczeciński. Berlińskie pojazdy zostały wycenione i przeszły techniczny audyt na zlecenie MZK. Na audyt techniczny i wycenę zezwoliła niemiecka strona, czyli ich właściciel, firma BVG – mówi Michał Przepiera, dyrektor z Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta. – Niemcy zapoznali się z wyceną. Jej szczegółów nie mogę podać. Miejski Zakład Komunikacyjny zlecił wykonanie tych czynności firmie zewnętrznej. – Tatry pod względem technicznym są takie, jak wcześniej przewidywaliśmy: wszystkie sprawne, względnie nowoczesne, o odpowiednim do dzisiejszych warunków standardzie i przyjazne pasażerom – zapewnia Krzysztof Turczyn, zastępca dyrektora MZK. – Co przejawia się tym, że mają np. lepszy, staranniejszy wystrój wewnętrzny, więcej miejsc siedzących, mniej stojących. Po pojawieniu się informacji, że miasto rozmawia z BVG o zakupie dwudziestoletnich, przegubowych, zmodernizowanych przez Siemensa wagonów pojawiły się głosy, że cena jednego pojazdu to ok. 1 mln. zł. Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że te szacunki były zdecydowanie zawyżone. O ile współpraca stanie się faktem, w październiku lub listopadzie w mieście powinny pojawić się 20-23 tramwaje, które zajmą miejsce wysłużonych wagonów przegubowych. Natomiast za kilka tygodni do Szczecina berliński tramwaj trafi na testy. – Chciałbym, żeby tatra się u nas sprawdziła mówi Krzysztof Turczyn. – Zakup tramwajów byłby widocznym krokiem do przodu. Tak 'na oko”pasują do nas, ale wbrew pozorom jest dużo rzeczy do sprawdzenia. Wykluczone jest, żeby za berlińskie tatry miasto zapłaciło jednorazowo. – Chcielibyśmy podpisać umowę długofalową – tłumaczy dyrektor Przepiera. – Zależy nam na współpracy z BVG. Inne warunki finansowania zakupu dadzą możliwości szerszego działania. Miasto chciałoby, żeby ze współpracy wynikało, że BVG będzie dostarczało tramwaje, ich wyposażenie i urządzenia potrzebne do ich odpowiedniej eksploatacji. Mówi się również, że korzystając z doświadczenia BVG można by restrukturyzować Miejski Zakład Komunikacyjny. Szczegóły w Głosie Szczecińskim: http://www.glosszczecinski.com.pl/