Szczecin kupuje kolejny wagon do samodzielnego montażu

infotram
18.06.2014 12:08

Tramwaje Szczecińskie ogłosiły kolejny przetarg na dostawę tramwaju do samodzielnego montażu. Pierwszy skład –Moderus Beta –został złożony przez przewoźnika samodzielnie z części dostarczonych przez Modertrans. Eksperyment się udał i Tramwaje Szczecińskie chcą zbudować kolejny pojazd. Przetarg obejmuje dostawę nowych elementów, podzespołów, wyposażenia oraz części mechanicznych i elektrycznych, niezbędnych do zmontowania przez Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. jednego przegubowego, wieloczłonowego, częściowo niskopodłogowego tramwaju oraz sprawowanie przez Wykonawcę nadzoru nad montażem tramwaju. Czyli podobnie jak w przypadku pierwszego podejścia. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena. Oferty można składać do 29 lipca 2014 roku. Bez wątpienia Modertrans jest faworytem ogłoszonego właśnie przetargu. Za pierwszy wagon przewoźnik musiał zapłacić 3,6 mln zł. Jeżeli Tramwaje Szczecińskie dostaną dofinansowanie unijne do miasta może trafić nawet 40 nowych tramwajów. Pierwszy zmontowany w Szczecinie Moderus Beta wyjedzie na tory już w wakacje.

Pierwszy Moderus Beta dla TS
Samodzielne składanie wagonów to dla pracowników warsztatów przy ul. Klonowica nie pierwszyzna. Spółka Tramwaje Szczecińskie od trzech lat m. in. w taki sposób modernizuje wagony. W poprzednich latach na bazie starych wagonów 105 N z powodzeniem wykonano 14 wagonów z nadwoziem dostarczonym także przez firmę Modertrans. Moderusy Alfa to praktycznie nowe wagony wysokopodłogowe zmontowane przy ul. Klonowica. Komplet tych pojazdów trafił do zajezdni na Golęcinie.
Teraz pracownicy spółki musieli pójść krok dalej i samodzielnie złożyć tramwaj niskopodłogowy. Do postępowania przetargowego ogłoszonego zimą przez spółkę zgłosiła się tylko jedna firma Modertrans z Poznania, która takie pojazdy (już złożone) dostarcza do MPK Poznań.
Moderus Beta to jednobryłowy pojazd o długości 28,25 m (niecałe dwa metry krótszy od niskopodłogowych Swingów), przy czym środkowa część tramwaju jest dedykowana osobom niepełnosprawnym oraz pasażerom z wózkami. Wejście do tej części tramwaju będzie odbywać się bez konieczności wchodzenia po schodach. Pozostała część pojazdu tramwaju będzie wysokopodłogowa. Moderus Beta jednocześnie będzie mógł zabrać jednocześnie 206 osób –62 na siedząco 144 na stojąco. Miejsca siedzące zostaną zamontowane także w części niskopodłogowej. Pojazd wyposażony zostanie m.in. w system elektronicznej informacji pasażerskiej, automat do sprzedaży biletów oraz specjalny, wydajniejszy system nawiewu. Po złożeniu będzie kursował na liniach obsługiwanych przez zajezdnię Pogodno.