Systemy Knorr dla tramwajów
infotram
19.08.2012 16:59
Systemy Knorr dla tramwajów
Firma Knorr Bremse jest znanym producentem układów hamulcowych. Dla licznych serii pojazdów opracowano kompleksowo systemy hydrauliczne (tramwaje) i pneumatyczne (pojazdy kolejowe).
Celem Knorr w zakresie hydrauliki jest zapewnienie możliwe najlepszych osiągów w parze z niskim zapotrzebowaniem na przestrzeń. Zakres oferowanych produktów sięga od hamulców postojowych aż do aktywnych systemów hamulcowych dla wszystkich typów tramwajów. Produkowane są również zawieszenia hydrauliczne z dostępną opcją samopoziomowania, co wymaga zastosowania zaworów elektrohydraulicznych. Hamulce wyposażane są w elektroniczne systemy kontrolne ESRA.
Oferowane są również podzespoły do wózków tramwajowych, począwszy od tarcz hamulcowych o średnicy od 260 mm, poprzez siłowniki hamulcowe, hamulce pneumatyczne dla wysokopodłogowych tramwajów aż po hamulce elektromagnetyczne. Knorr produkuje również różnorodne systemy pokładowe: drzwiowe, klimatyzacyjne, diagnostyczne oraz informacji pasażerskiej.
Knorr nie jest jedynie prostym poddostawcą zespołów, lecz świadczy również usługi w zakresie doradztwa, kontroli, szkoleń, utrzymania, napraw i modernizacji, zajmując się tym samym zagadnieniami związanymi z procesami, personelem oraz urządzeniami.
Zaciski hamulcowe Knorr zostały opracowane specjalnie do zastosowań w tramwajach. Ich kompaktowość pozwala na montaż w najbardziej ciasnych przestrzeniach, co ułatwia ich zastosowanie w tramwajach niskopodłogowych. Podstawowe komponenty można prosto dostosować, by zestroić rozwiązanie do konkretnego zastosowania.
Rozwiązania w zakresie pneumatyki dotyczą sfer dostarczania powietrza, kontroli hamulców i wyposażenia wózków –w pojazdach, gdzie zastosowane są hamulce pneumatyczne. W razie uszkodzenia elektroniki, hamulce mogą być sterowane w pełni pneumatycznie, nie mniej jednak normalnie pracująca elektronika przyspiesza zadziałanie hamulców, skracając drogę hamowania pojazdu.
Tabela 1. Produkty Knorr Bremse zastosowane w tramwajach.
Komponent Model
|
Alstom Citadis
|
AnsaldoBreda Sirio
|
Stadler Variobahn
|
Sterownik hamulców
|
KBGM-H –kontrola hamulców i poślizgu kół i kontroler HCM
|
KBGM-H –kontrola hamulców i poślizgu kół i kontroler HCM
|
KBGM-H –kontrola hamulców i poślizgu kół i kontroler HCM
|
Sterownik hydrauliczny
|
HGE-28ANL
|
HGE-28PNL
|
HGK-PN oraz elektryczny moduł EDHL 601
|
Hamulec szynowy
|
Elektromagnetyczny SN100S-3
|
Elektromagnetyczny M54-R58
|
Elektromagnetyczny MB54R66
|
Hamulec tarczowy
|
F400B060MKUH
|
W400B045PGUH
|
F440B032MKUH
|
Zacisk hamulcowy
|
HS2P20N oraz HF2A15
|
HC1P28W
|
HC1P28
|
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022