Stuttgart kupuje kolejne tramwaje od Stadlera

infotram
10.10.2017 09:45

Rada Nadzorcza SSBwyraziła zgodę na skorzystanie z opcji, a tym samym zakup 20 dodatkowych pojazdówTango S-DT8.12 od Stadler Pankow.

SSB złożyło pierwsze zamówienie na 20 pojazdów w styczniu2010 r., a następnie skorzystało, w styczniu 2014 r., z opcji na zakup dalszych20 jednostek.

Ponadto rada nadzorcza zatwierdziła zakup trzech nowychpociągów do obsługi linii metra oraz budowę czwartego składu dla koleimiejskiej.

W lipcu br. Rada Miejska w Stuttgarcie zgodziła sięprzekazać 40 mln euro na dodatkowe tramwaje Stadlera. 25 mln euro zostałoprzekazanych na inwestycje w zajezdni.

Przypomnijmy, że tramwaj S-DT8.12 zaprezentowano po razpierwszy na Innotrans 2012 w Berlinie. Rodzina Tango to wysokopodłogowetramwaje o prędkości maksymalnej 80 km/h i znacznej szerokości nadwozia 2,65 m.Dwuczłonowy tramwaj jest osadzony na 4 skrętnych wózkach, co zapewnia korzystnezachowanie w łukach. Pojemność wnętrza to aż 106 miejsc siedzących i 146stojących. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana.

Wagon Tango jest dłuższy w stosunku do S-DT8.10 –ma 39,1 m.W podwoziu znajduje się 8 silników trakcyjnych o mocy 130 kW każdy wobec mocy 4x 222 kW lub 8 x 120 kW dla poprzednich modeli. Cechą szczególną pojazdów jestprzystosowanie do stromych nachyleń –do 9%, a także do ciasnych łuków.Konstrukcja wózków wyprodukowanych przez firmę Windhoff wyróżnia się spośródinnych rozwiązań pneumatycznym zawieszeniem.

Z zewnątrz wagony odróżniają się bardziej nowoczesnymdesignem. Przód ma zaokrąglone boki, jednak ogółem stylistyka jest bardzoprosta i konserwatywna. We wnętrzu wydzielono specjalne miejsca dla osób nawózkach inwalidzkich. Przestrzeń wokół wagonu śledzi system kamerwspomagających. Zmieniono sposób mocowania sprzęgu. Fotel motorniczego posiadawiększy niż dotychczas zakres regulacji, a stanowisko motorniczego podniesiono,aby poprawić jego widoczność na ewentualne niskie przeszkody przed pojazdem.Wagony produkowane są w fabryce Stadler Pankow w Berlinie.