Straż Miejska lokalizuje warszawskie tramwaje
infotram
14.06.2011 15:05
Straż Miejska lokalizuje warszawskie tramwaje
Spółka Tramwaje Warszawskie udostępniła Straży Miejskiej aplikację, dzięki której straż może lokalizować położenie tramwajów. Specjalne oprogramowanie umożliwia podgląd w czasie rzeczywistym trzech ostatnich lokalizacji wybranych składów tramwajowych. To wystarczy aby straż mogła szybciej podejmować interwencje a tym samym skuteczniej dbać o bezpieczeństwo pasażerów i motorniczych.
Aplikacja została uruchomiona w Centralnym Stanowisku Kierowania Straży Miejskiej. Funkcjonariusze, którzy odpowiadają za kierowanie patrolami w terenie, po otrzymaniu zgłoszenia o zdarzeniu w tramwaju i zlokalizowaniu pojazdu skierują we wskazane miejsce najbliższy patrol straży. Program stworzony przez Spółkę Tramwaje Warszawskie uzupełni funkcjonujący już w straży system zgłoszeniowy SMS Center. SMS Interwencyjny (nr tel. 723 986 112) został uruchomiony w ubiegłym roku m.in. z myślą o pasażerach Tramwajów Warszawskich. Pasażer wybierając alternatywną formę powiadamiania –SMS Interwencyjny – musi podać nr linii, numer boczny pojazdu, kierunek jazdy, miejsce zdarzenia oraz powinien określić zagrożenie.
Dzięki aplikacji straż szybciej zlokalizuje tramwaj, w którym należy podjąć interwencję, a także uniknie pomyłek związanych z określeniem kierunku jazdy czy wskazanego przez pasażera miejsca zdarzenia. Dodatkowo straż rozbudowuje system pozycjonowania własnych pojazdów. Docelowo dyspozytor CSK SM będzie śledził równocześnie na jednej platformie pozycję wybranych tramwajów i radiowozów straży miejskiej. Straż Miejska m.st. Warszawy prowadzi prace nad budową platformy lokalizacyjno –informacyjnej, która będzie zawierać dane z powyższych aplikacji oraz szeregu danych z innych źródeł. Od kwietnia Straż Miejska dysponuje również systemem lokalizacyjno –informacyjnym osoby dzwoniącej –PLI CBD.Dzięki temu rozwiązaniu operator Straży Miejskiej ma możliwość ustalenia przybliżonego położenia osoby, która dzwoniła na numer alarmowy 986. System ten może być wykorzystany przy obsłudze zgłoszeń „niedokończonych”, kiedy nagle przerwane zostanie połączenie alarmowe (np.: zgłaszanie telefoniczne wykonywane przez dzieci, osoby niepełnosprawne). Może być również wykorzystany do wstępnego sprawdzenia weryfikacji zgłoszenia. Działania, które są podejmowane mają usprawnić realizowane przez formację zadania, a co za tym idzie poprawić bezpieczeństwo mieszkańców. To wspólny cel dla Straży Miejskiej i spółki Tramwaje Warszawskie, która jako pierwsza, natychmiast odpowiedziała na zapotrzebowanie straży – rozumiejąc potrzeby strażników i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów. Wskazane jest aby śladem Tramwajów Warszawskich poszli kolejni przewoźnicy.
Więcej z Działu Kontrakty
MZK Toruń chce kupić 20 tramwajów
18.03.2024
GAiT chcą doposażyć N8C w klimatyzację
04.09.2023
Zagrzeb chce kupić używane tramwaje
23.06.2023
Modertrans z kolejną umową w Szczecinie
24.04.2023
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje „pocięły” autobusową linię 105
29.03.2024
Tramwajowe zmiany dla pasażerów w Łodzi
18.03.2024
Linia nr 16 MPK Wrocław zmieniła trasę
04.02.2024
Więcej z Działu Prawo
Sprawa karna za graffiti na tramwajach
14.10.2021
30 kwietnia tramwajowa rozprawa w Olsztynie
06.04.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Krótka Gamma na ulicach Poznania
06.06.2023
Nevelo ponownie w Krakowie
07.10.2022
Medcom z nagrodą od Siemens Mobility
30.09.2022
Hyundai ucieka z Warszawy
13.09.2022