Strabag i KZN Rail wyremontują torowisko w ul. Kilińskiego
22 czerwca łódzki Zarząd Dróg i Transportu podpisał wartąponad 10 mln złotych umowę dotyczącą przebudowy ulicy Kilińskiego na odcinku odul. Tuwima do Alei Piłsudskiego. Wykonawcą będzie konsorcjum firm Strabag i KZNRail, przy czym krakowska spółka zajmie się kompleksowo pracami torowymi.
W ramach części zleconej spółce KZN Rail zostanie rozebranezostanie stare, bardzo zniszczone torowisko na wspomnianym odcinku ul.Kilińskiego. Następnie na betonowej podbudowie ułożone zostanie ciche, tłumiącedrgania i nowoczesne bezpodsypkowe torowisko w systemie ciągłego mocowaniaszyny (ERS-M) o długości niespełna 1200 mpt. Całe torowisko będzie zintegrowanez nawierzchnią drogową. Krakowska spółka będzie odpowiedzialna również zabudowę nowej sieci trakcyjnej.
– Tworzenie konsorcjum ze Strabagiem nie było trudne. Znamysię przecież doskonale z takich inwestycji jak przebudowa ul. Bardzkiej iŚwieradowskiej we Wrocławiu, czy przygotowywana właśnie modernizacja pętlitramwajowej Oporów również w stolicy Dolnego Śląska – mówi Grzegorz Leszczyńskiprezes KZN Rail ? W kontekście naszej oferty zawsze decydującym argumentem dlakontrahentów jest bogate doświadczenie, kompleksowość usług i profesjonalizmprowadzonych prac ? dodaje prezes spółki.
Modernizacja jezdni i torowiska na ulicy Kilińskiego toelement większej modernizacji łódzkiego układu transportowego wykonywanegoniejako równolegle do budowy trasy W-Z, której istotny odcinek przebiega AlejąPiłsudskiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– To w ostatnim czasie nasz drugi łódzki kontrakt. Wcześniejrozpoczęliśmy pracę nad nowymi torowiskami wspomnianej już trasy W-Z. Tym samymto kolejne duże miasto, w którym doceniony został nasz potencjał izaangażowanie. ? podkreśla Ewa Sawicka, członek zarządu, dyrektor ds.przygotowania kontraktów KZN Rail. ? Tylko w chwili obecnej, prócz łódzkich inwestycji finiszujemy zpracami na ul. Mogilskiej w Krakowie, czy na zajezdni przy ulicy Kołobrzeskiejw Olsztynie. A przecież w naszym aktualnym portfolio pozostają jeszcze licznekolejowe węzły rozjazdowe choćby na linii nr 1, czy magistrali E30 ? akcentujedyrektor Sawicka.