Stadler zaprezentuje metro dla Berlina na Kongresie UITP

infotram
10.05.2013 11:29
Podczas zaplanowanego na koniec maja 2013 roku Kongresu UITP Stadler po raz pierwszy zaprezentuje wagon dla metra berlińskiego. Co prawda będzie to dopiero makieta, ale dzięki jej pokazaniu przekonamy się na co możemy liczyć za dwa lata. Pierwsze dwa seryjne składy mają zostać przekazane przez producenta BVG w 2015 roku. Kongres UITP będzie zatem pierwszą okazją dla międzynarodowych profesjonalistów z branży, aby zobaczyć model nowego pociągu IK w skali 1:1. To nie jedyny akcent Stadlera w Genevie. Na kongres będzie można dojechać kursującymi na co dzień w mieście tramwajami Tango.
Przypomnijmy. W lipcu ubiegłego roku Stadler Pankow GmbH, niemiecka spółka z Grupy Stadler Rail wygrała przetarg na pociągi IK dla podziemnej kolejki BVG. Początkowe zamówienie obejmowało 2 składy z opcją na kolejne 34 pociągi. To pierwszy taki kontakt Stadlera. Jak wspomnieliśmy oba „próbne”składy producent dostarczy w 2015 roku. Zostaną skierowane do obsługi linii U1 i U4.  
Wizualizacja wagonów IK dla metra berlińskiego
W ciągu ostatnich kilku miesięcy, trwały prace nad przygotowaniem makiety wagonów, pod czujnym okiem projektantów Stadlera i BVG. Na kongresie UITP będzie można chociażby zobaczyć kabinę maszynisty w rzeczywistym rozmiarze. Pociągi, co da się już zauważyć na poziomie makiety, będą o 10 cm szersze od tych dziś kursujących w Berlinie. Wszystko po to, aby pasażerowie mieli więcej miejsca. Składy zostaną również przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżujących z wózkami czy rowerami. Stadler wyposaży je w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej i kamery wideo. Większy komfort podróżowania zostanie zapewniony pasażerom także poprzez zastosowanie zawieszenia pneumatycznego. Producent pomyślał również o maszynistach. Ich kabiny zostały zaprojektowane tak, że będą mogli pracować  zarówno w pozycji stojącej lub siedzącej.