Solaris zwycięża w Brunszwiku!

infotram
31.05.2012 09:19
Solaris Bus&Coach dostarczy piętnaście nowych, niskopodłogowych tramwajów dla niemieckiego przewoźnika Braunschweiger Verkehrs AG. Taki jest werdykt komisji przetargowej, która wybrała polskiego producenta po przeanalizowaniu wszystkich złożonych ofert. Za 15 wagonów Brunszwik będzie musiał zapłacić 33,1 milionów euro netto. Najlepszą ofertę w naszym przetargu złożyła firma Solaris Bus&Coach, która zaproponowała nam wagony Tramino –wyjaśnia Georg Hohmann, dyrektor generalny Brunswick Transportation AG. Jestem przekonany, że nasz dostawca, z pomocą właściwych partnerów zrobi wszystko, żeby zakończyć ten projekt sukcesem.   
Zakup 15 niskopodłogowych tramwajów ma być kolejnym etapem modernizacji floty w Brunszwiku. Chcemy ciągle poprawiać jakość naszych usług, podnosząc tym samym poziom satysfakcji pasażerów –mówi Dirk Fischer z Brunswick Transportation AG. Wymieniamy stare, trzydziestoletnie wagony, które nie mogą już sprostać wymaganiom stawianym dziś nowoczesnym systemom transportowym.   
Tak będą wyglądały Tramino dla Brunszwiku (źródło: Braunschweiger Verkehrs AG)
Przy wyborze oferty brano pod uwagę trzy kryteria oceny: 55% – cena, 40% – technika i innowacyjne rozwiązania,  5% –  projekt. Spośród sześciu firm europejskich, które startowały w przetargu do drugiego etapu zakwalifikowały się cztery. Trzy zostały zakwalifikowane do ostatniego, który okazał się zwycięski dla Solarisa.
Zamawiając Solarisa Tramino nasz klient, Braunschweiger Verkehrs-AG, otrzymuje nie tylko technicznie zaawansowany tramwaj, ale również pojazd o atrakcyjnym designie, urozmaicającym krajobraz miasta. Jestem pewna, że pasażerowie w Brunszwiku szybko przekonają się do komfortu podróżowania, który oferują tramwaje marki Solaris – mówi Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solaris Bus &Coach S.A.
Dostawa pierwszego wagonu planowana jest na maj 2014 roku. Kolejne mają pojawiać się w Brunszwiku sukcesywnie do grudnia 2014 roku.
To kolejny tramwajowy kontrakt Solarisa w Niemczech. Wcześniej udało się wygrać w Jenie. Tu pierwsze wagony trafią w połowie 2013 roku